gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

27 Ekim 2007 Cumartesi

Müşteri Merkezli Marka Yönetimi ( II )

Marka yönetimine farklı açılardan örneklerle bakarsak ;

Müşteri Segmentleri Yönetiminin rolünü belirleyin ;

Marka müdürleriniz ,pazarlama yollarını kontrol ederken marka gücünü kaybedene kadar uzun süre inat edebilirler .

Müşteri odaklı kararların ,marka odaklı kararların üstüne çıkmasını sağlama almak için Müşteri Segment Yöneticilerinin rolünü arttırın ve kaynaklarınızı klasik marka müdürlerinin aksine buradan çıkan sonuçlara göre paylaştırın.

Markayı Müşteri Segmentleri Çerçevesinde İnşa Edin ;

Markanızı ürün geleceğinden çok müşteri segmentlerini hedefleyerek farklılaştırın .

Örneğin Liz Claiborne dünyadaki en büyük bayan giyim firmalarından biridir.Her bir müşteri segmenti kendi marka ve kişiliğine sahiptir.Dana Buchman profesyonellere ,
Ellen Tracy ,günlük giysi olarak entellektüellere ve Elizabeth ,büyük beden müşterilere yöneliktir. Çizgiler ,markalar ,beden ve stil güçlü bir şekilde ayrılmıştır.

Markanızı Olabildiğince Dar alanda Tutun ;

Teknoloji ve Müşteri İnformasyon avantajlarını kullanarak her bir markanızı artan dar müşteri segmentlerini amaçlayacak şekilde belirleyin .

Daraltılmış kitlelerin amaçlanması ,müşteri gözünde marka açıklığı ve değerini yükseltir.

Örneğin tv ‘de özellikle ,Latinlerin ,orta yaşlı insanların ,Afrikalıların ,bayanların ,golfçülerin hedeflendiği reklamları görebilirsiniz .


Elde Tutulamayan Müşterinin Ne Zaman Başka Markalara Gittiğini Bilin ;

Örneğin uzun süredir daha düşük fiyatlı bir otelin müşterisiyseniz ve eskisinden daha sık seyahat etmeye başladıysanız ,daha pahalı bir otel fazla seyahat eden müşterilere özel kampanyalar yaparsa diğer tarafa geçebilirsiniz .

Verimsiz Markaları Emekli Edin ;

Bazen bir marka müşteri segmentinde verimliliğini kaybetmeye başlar .Bu etkiyi tersine çevirmek bazen imkansıza yakın olabilir. Örneğin Nabisco , fazla sodyumun hastalık etkisinden dolayı Mr. Salty markasını aşamalı olarak kaldırmıştır.

Siz markanızı nasıl yönetiyorsunuz ?

kaynak : h b s

Hiç yorum yok: