gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

31 Ekim 2007 Çarşamba

Farklı Düşün

Bilgisayar sektörüne baktığımızda bazılarının durumu biraz farklı görünmekte ;

% 2 Pazar payına sahip apple ,iPod ve iPhone gibi ürünlerle üretim line ‘ını geliştirerek sürdürülebilir bir büyüme yakalayabilir mi ?

Apple örneği 1992 ‘de ortaya çıktı ve bugüne kadar 5 kez yeniden yazıldı.

Firma meydan okuyan duruşuyla diğerlerinden her zaman biraz farklı göründü.


Kurucularından Steve Jobs 1997 ‘de firmaya döndü ve hızlı hareket ederek birtakım değişiklikler yaptı.iMac ‘ı piyasaya sürdü. Bu sevimli ve renkli pc kampanya sloganıyla uyuşuyordu . ‘’ Farklı düşün ‘’

3 yılda 300 milyon adet toplam satışa karşılık 6 milyon adet sattı.
Mr. Yoffie apple ‘ın Pazar payı her zaman müşterilerin tahmininden düşüktür der.
2001 ‘de piyasaya sürdüğü iPod 2004 ‘te 1,3 milyar dolar ,2005 ‘te ise 4,5 milyar dolarlık satış yaptı.

Mr.Yoffie ,’’ Stratejik başarı veya başarısızlığınızı hangi konu üzerine odaklandığınız belirler ‘’ der.

Diğer taraftan bu değişim firmayı ileri teknoloji konusunda en iyi hikayelerden birisi yapmıştır.
kaynak : h b s

Hiç yorum yok: