gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

27 Ekim 2007 Cumartesi

IKEA neden farklı ?

IKEA denince ilk akla gelen şeyler ,düşük fiyat ,belli bir standartta kalite ,müşteri memnuniyeti

Onu farklı kılan en önemli şeyler bunlar değil ,bunlar yalnızca içinde bulunduğumuz yüzyılda müşterilerin aradıkları temel unsurlar.

Firmayı farklı kılan ve içinde bulunduğu Pazar segmentinde rakipsiz duruma getiren oluşmaya başlayan yeni bir megatrendin öncülerinden ve iyi bir uygulayıcısı olması .

IKEA aslında müşterileriyle işbirliği yaparak hayatlarını kolaylaştıracak çözümler satmakta , bunun yanı sıra şu ana kadar bilinmeyen çözümler önererek alışkanlıkları yönlendirmekte.

Bunu sloganlarından ve hizmetlerinden kolaylıkla anlayabiliyoruz.

Önerileri ;

- Yaşamak için yer açın ,
- Ortak alanlar için akıllı çözümler ,
- Duvarı dolapla kaplayın ,çok eşyayı az paraya toplayın ,
- Fikir satmak mı asla ,IKEA ‘ da fikirler her zaman ücretsiz ,
- Bir dolap size öyle yer kazandırır ki ,
- Herkesin ayrı köşesi olsun ,
- Eşya saklama sırlarımız açığa çıktı ,
- Herkese yetecek yer açın ,
- Çılgıncasına cesur fiyatlar cesur fikirlerinizi destekleyecek ,

İşbirliği ;

Pax gardroplar herkese uyar ,gardrobu iç düzenleme parçalarıyla ihtiyacınıza göre şekillendirebilirsiniz.

Bu işin sırlarınıda açıklıyor ;

- Düşük fiyatların nedeni sizinle işbirliği yapmamız ,
- Daha düşük fiyat için daha verimli üretmek ,nakletmek ve depolamak

Diğer taraftan müşterilerin paketleri açıp bir marangoz becerisi göstermesi kolay değil ,bunuda ek bir bedelle çözüyor.

Özetlersek ;- Çok özellik ,düşük fiyat hep kolkola

Global dünya gözüyle bakarsak ,İKEA yeni megatrendde bir öncü ve trendi yaratanlar arasında ,

İKEA ile birlikte insanlar artık yalnızca şık ,rahat ,kaliteli ve ucuz mobilya ve aksesuarlar aramıyorlar ,Firma bireylerin beklentilerini de yeni çözümler yaratarak olaganüstü bir şekilde yukarı çekiyor.

IKEA ile rekabet çok fazla konuda sürekli fark yarattığı için taklitle olası görünmüyor.

Diğer taraftan yaptıklarını değilsede yeni trendi anlayıp farklı stratejiler yaratarak zor olsada mümkün görülüyor.

Hiç yorum yok: