gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

4 Nisan 2008 Cuma

Öğrenciler Para Kazanmak İçin Ne Tür İşler Yapabilir ?

Kolejde okurken nasıl para kazanabileceğim konusunda umutsuzdum.

Öğrenciler için cazip görünen düşük ücretli part time işler bana cazip gelmiyordu.

Bu yüzden kendime bir iş planı yaptım ve harekete geçtim.

Sıcak bir yaz gününde düşünceli bir şekilde yürür ve çabalarım sonucu müşteriler gelsin diye dua ederken ilk müşteri tepkisini aldım .

Bir hafta içinde ihtiyacımdan fazla para kazanabilecek duruma gelmiştim.Bir yıl içinde ise 100.000 dolar kazanmıştım ki ailesiyle yaşayan bir öğrenci için hiçte fena değildi.

Bu ilk girişimim havuz hizmetleri ile ilgiliydi.

Daha sonra bir düzineden fazla karlı küçük işler buldum.Analiz yaptığımda bunların çeşitli başarı nedenleri vardı.

İlk yaptığım Havuz işinde ise tek başarı nedeni fiyattı.Diğerlerinden % 20 düşük fiyat vererek insanların dikkatini çektim ve pazara rakiplerden farklı bir şekilde girdim.

Ben Florida ‘da yaşıyorum.Burada ortalama havuz bakım ücreti aylık 65 dolar civarında .6 aylık bir dönem için baktığımda bir evden 390 dolar kazanırım .Aylık fiyatı 50 dolara indirsem 6 ayda yalnızca 90 dolar kaybederim.

Karşılığında ise yeni müşteriler ,müşteri bağlılığı , uzun süreli müşteriler kazanabilirim . 6 ay sonunda fiyatı rakiplerimin seviyesine yükseltsem müşterilerimin % 95 ‘ini yinede korurum.

Ayrıca unutmamalıyım ki fiyatı yukarı çekmesemde para kazanıyorum.

Küçük hizmet işleri için öneriler ;

- Fiyatla rekabet edebileceğiniz işleri araştırın ve tanımlayın

Örneğin ev temizliği ,bahçe bakımı ,çöp temizliği ,araba yıkama gibi.

- Kendinizi müşterilere tanıtın ve neden işinizi iyi yapacağınızı açıklayın.

- Müşteriler sizinle çalışmayı kabul ettiğinde hemen işe başlamak için hazır olun.


Mr.Masterson '' Düşük fiyatla rekabet bir iş adamının keşfedebileceği en önemli sırdır '' der.

Bu yöntem aynı zamanda küçük işletmelerde Pazar payı almanın ve müşteri tabanı yaratmanın bir yoludur.

Bununla birlikte düşük fiyat tek başına pazarda uzun süre kalabileceğiniz anlamına da gelmez.


Çok sayıda çalışanınınz ,yatırım ihtiyacınız varsa başka faktörleride gözönüne almak gerekir.

kaynak:smartbizideas

1 yorum:

Adsız dedi ki...

tum blogu okumaya oldukca iyidir