gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

18 Ekim 2010 Pazartesi

Ekonomik Durgunlukta Bazı Firmalar Daha Hızlı Büyürler

Cevabını merak ettiğim bir soru şöyle ;

Pazarların olabildiğince kötü olduğu dönemler , bazıları için hızla gelişme yakalanabilecek kadar şanslı günler midir ?

Bu gün bir çok şirket bu şansın dışındadır.

Geçmişte direkt satış konusunda böyle bir tecrübe edinme şansına sahip olmuştum.

Şu an insanların dikkatini çekmek için uygun dönemdir.

İyi veya en iyi ürün önemli olsa da uygun ürün bu gün daha değerlidir.

Buradaki anahtar ise insanların uyandıklarında , sabah işe başladıklarında , akşam eve döndüklerinde onlara ilginç gelecek fırsatların ortaya çıkartılmasıdır.


Ürün ve Pazar trendleri konusunda iki önemli nokta ise ;

- Ürün insanların isteklerinden çok ihtiyaçlarını giderecek ,

- Pazarda gittikçe daha fazla insanın dikkatini çekebilecek özellikler taşımalıdır.

Örneğin klasik sağlık hizmetlerinin maliyeti artarken , insanlar alternatif tedaviler araştırmaktadır.

Bir çok sağlık uzmanı ve hasta , önleyici sağlık hizmetlerinin daha önemli olduğunu vurgulamaktadır.

Sağlıklı olmak bir trend olarak ortaya çıkmaktadır.

Buradaki etkileyici malzeme ise su ‘dur.

Mutfaklarda kullanılan su iyonları püskürten bir alet üretiyorsanız ve bunun için filtre edilmiş içme suyu kullanıyorsanız bu yüksek alkalin üretir.

Neden yüksek alkalinli içme suyu ?

Çünkü o vücudun ph derecesini yükseltir . Asiditeye engel olur.Bu durum ise obezite üzerinde etkilidir.

Burada dikkat çekilen şey ,

Su iyonu püskürten aleti almak müthiş etkiler sağlar. Öyleyse bu bir iş fırsatı olabilir.

Aslında önemli olan ekonomilerin kötü gittiği dönemler bir çokları için çaresizliktir.

Bir çokları ise fırsatları şartlara uydururlar.Doğru yere bakarsak ,doğru şeyi görebiliriz.

Bazen yüksek kaliteli ürünlerin etkileyiciliğinin azalması , bazense ihtiyaçların önem kazanması .


kaynak:ezinearticles

11 Ekim 2010 Pazartesi

Ekonomik Krizlerde Satışlar Artar mı ?

İlginç konulardan biri ;

Ekonomilerin kötüye gittiği dönemlerde tanıtım bütçelerini koruyan veya arttıran firmaların daha yüksek satış rakamları yakalayabilmeleri ve daha önemlisi ekonomiler toparlandığında pazar paylarını arttırabilmeleridir.


Buna açık bir örnek olarak tahıl ürünleri pazarındaki Kelogs ve Post arasında yaşanan çekişmeyi gösterebiliriz.

Ekonomik çöküntü öncesi Post pazarda liderken tanıtım harcamalarını önemli ölçüde aşağıya çekti. Rakiplerden Kelogs ise tanıtım harcamalarını önemli ölçüde arttırdı.

Bu gün Kelogs % 40 civarında Pazar payıyla ilk sıradaki yerini korurken G.Mils % 20 ,Post ise % 15 altı Pazar payına sahiptir.

Yukarıda yazılanlardan çok fazla reklam yapılmasını savunduğum anlaşılmasın.

İş stratejilerinin sonuçlarının ne olup olmayacağını umursamadan iyi sonuçlar elde etmek olanak dışıdır.

Açık olan ise böyle dönemlerin , tüketici ihtiyaçlarına göre uygun ürünlerinizi pazara yerleştirmek için uygun olmasıdır.

Çünkü müşteriler alternatifleri tekrar değerlendirir ve pazarlar kapanın elinde kalır.


kaynak:ron4law

4 Ekim 2010 Pazartesi

Ekonomik Krizlerde Yöneticiler Ne Yapmalı

Kriz dönemlerinde yöneticiler iş ve çalışanlarının performanslarını üst düzeye çıkartabilmek için stratejiler geliştirebilirler.

- Kafa yapını değiştir.

Ekonomide değişikliklerin etkisinde sektördeki değişimleri anlamaya konsantre ol. Bunu yapabilirsen satışlarını arttırmaya yönelik stratejilere yaklaşabilirsin.

Yavaş bir dönüşüm veya sert bir düşüş görüyorsan gelmekte olan trendin satın alma alışkanlıklarındaki değişimleri ne yönde etkileyeceği konusunda fikirlere ulaşabilirsin.

- İş Stratejini Değiştir.

Hedef pazarının katmanlarını incele ve stratejilerini değiştirerek onlara lazer konsantrasyonu ile cevabını ver.

- Hala gelişen sektörleri tanımla ve onlara konsantre ol.

Müşteri katmanlarını büyüklüklerine göre sınıflandır.Büyük işler her zaman daha iyi değildir.Bazen küçük işlerin uzmanı olmak büyük sonuçlara yol açar.

Müşterilerini arıyor musun ? Günde en az yirmibeş müşterini ara.Görüşerek farklı yaratıcı yollar bulabilirsin.

Faturaları ödemek için bir şeyler yapmalısın.İş kontaklarını içeren internet sitelerinden de yararalanabilirsin.

Bilinçli müşteriler çevreye duyarlıdır.Satış noktasında bu konuya konsantre ol.

- Hedeflerin için basit ve kısa bir yol haritası oluştur.

İş lideri olarak ekibin senden anlaşılabilir stratejiler beklemekte.Anlaşılabilir hedefleri ortaya koy ve ödülle destekle.

- İletişim

Strateji değişikliklerinde önemli bir konu ekibin daha fazla bilgilendirilmesidir .

Olabildiğince açık olmak ekibin ne yapılmak istendiğini anlayıp hızla destek vermesi için çok değerlidir.

- Gerçekçi bir bütçe hazırla .

Şu anki dönemi göz önünde bulundur.Akılcı kararlara yön verebilecek detayları göz önüne al.

- Psikolojik olarak güçlü ol.

İyimserliğini koru. Kötümser bir ruh hali içinde liderlik anlam ifade etmez.Endişelerin ekibini de aynı duygularla baş başa bırakır.

kaynak:7 successcycles