gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

11 Ekim 2010 Pazartesi

Ekonomik Krizlerde Satışlar Artar mı ?

İlginç konulardan biri ;

Ekonomilerin kötüye gittiği dönemlerde tanıtım bütçelerini koruyan veya arttıran firmaların daha yüksek satış rakamları yakalayabilmeleri ve daha önemlisi ekonomiler toparlandığında pazar paylarını arttırabilmeleridir.


Buna açık bir örnek olarak tahıl ürünleri pazarındaki Kelogs ve Post arasında yaşanan çekişmeyi gösterebiliriz.

Ekonomik çöküntü öncesi Post pazarda liderken tanıtım harcamalarını önemli ölçüde aşağıya çekti. Rakiplerden Kelogs ise tanıtım harcamalarını önemli ölçüde arttırdı.

Bu gün Kelogs % 40 civarında Pazar payıyla ilk sıradaki yerini korurken G.Mils % 20 ,Post ise % 15 altı Pazar payına sahiptir.

Yukarıda yazılanlardan çok fazla reklam yapılmasını savunduğum anlaşılmasın.

İş stratejilerinin sonuçlarının ne olup olmayacağını umursamadan iyi sonuçlar elde etmek olanak dışıdır.

Açık olan ise böyle dönemlerin , tüketici ihtiyaçlarına göre uygun ürünlerinizi pazara yerleştirmek için uygun olmasıdır.

Çünkü müşteriler alternatifleri tekrar değerlendirir ve pazarlar kapanın elinde kalır.


kaynak:ron4law

Hiç yorum yok: