gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

21 Mart 2008 Cuma

Yeni İş Dünyası Trendleri

Uzun Vadeye Dönüş

Dünya kısa vadeli bakış açısına sahip olmaya başladı .Oysa Yöneticiler ,Liderler şirketleriyle ilgili uzun vadeli düşünmeyi daha fazla isteyecek.Çünkü yeni bir teknolojiye yatırım yaptığınızda veya yeni bir pazara girdiğinizde bu önemli .

Örneğin e-ticaret 5 yıl önce büyük bir olaydı ,ama şimdi herkes farkında ,bununla birlikte son iki yılda patladı .Meyve yemek için biraz çaba harcamak gerekecek.

Büyük Fikirler Dışında Her Şeyin Bolluğu

Artan hayat standartlarıyla her şeyin çok sayıda üretilmesi ,ucuz ve bol olması.

İyi fikirleri kimler talep edecek ?

Yaratıcı ve yenilikçi bir şekilde kimler uygulayacak ?

İyi fikirler gerçekten şirketleri harekete geçirir.

Bir örnek ;

Büyük yatırım fonları yeni girişim aktivitelerine öncü olmak yerine varolan şirketleri satın almakta.Bu durum yeni fikirleri kilitler.Görüşümüz , yeterince yaratıcı insanlar çıkamayacağı ve bu yüzden iyi fikirlere ulaşmanın kilitleneceği yönünde.

Sosyal Sorumlulukların Dönüşü
Kurumsal sosyal sorumluluklar tekrar Pazar payında önemli olacak.Bir çok çalışan ve müşteri firmasının yetenekleri yanı sıra sosyal ve çevre sorunlarına bakış açısını önemsemeye başladı.Bu yüzden şirketler bu konularda pazara daha güçlü sinyaller verecekler.

Global Zincirlerin Değeri

Danimarka firmaları üretimlerini ülke dışına taşıdı.. Doğu Avrupa popüler ,sonra Asya ,belkide Afrika

İsveç ile Danimarka arasındaki temel fark İsveç’in güçlü Ar-Ge geleneği varken Danimarka ticari yeteneklerinde uzman.Bunun anlamı İsveç Ar-Ge ile uğraşırken Danimarka müşteri ilişkileriyle ilgilenebilir.

Kutuplaşma

Pazarın görüntüsü üst uç ve alt uç bölümlere ayrılmaya başladığı yönünde.
Artık dünyada daha fazla üst uç ürün alabilecek zengin insan var.Bu yüzden ikinci maddedeki büyük fikirler önem kazanacak.

Karar Verici Tüketiciler

Üretici ve Tüketici iki ayrı kavram olsa da ,Tüketiciler artan bir biçimde satın aldığı ürünün dizaynı ve üretimine katkıda bulunmak istiyor.Bir çok örnek olmakla birlikte bir tanesi Nike ‘ın ‘’ Tüketicinin kendi spor ayakkabısını dizayn ve desen Programı ‘’

Ne İş Yaptığın Önemli mi ?

Global ekonomilerde rekabet arttıkça şirketler çalışan ve iş fonksiyonlarının etkilerini test etmeye başladı. İnsan kaynaklarının fonksiyonu ,Çevresel çabalar veya Pazarlama.Bir çok çalışan fonksiyonunun stratejik değere sahip olduğu ortaya çıkmaya başladı.

Yeni Ekonomiye Dönüş

90’ların sonunda dot.com ‘un başarısızlığı sonrası yeni ekonomi paradigması ortaya çıktı.Bazı ekonomistler IT balonunun patlamasının sınırlı olduğunu söylediler.Sonuçta IT sektörü hayatımızın bir parçası olmaya başladı.

Avrupa’ya Güle Güle
Avrupa ‘da büyüme düşüyor ve bir çok insan işsiz.Yeni pazarlar Asya belki uzun vadede Afrika


kaynak:cifs

Hiç yorum yok: