gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

19 Ağustos 2011 Cuma

Yeni İnternet Girişimleri Hep Başarılı Olmaz

Yeni bir işe başlama kararı verildiğinde başarısızlığa neden olan bir konu , müşterilerin istediklerini yapmak veya yapmamaktır . Yaparsanız başarı şansına sahip olursunuz .

Bunun yanı sıra başarısızlıkta başka etkenler de vardır .

Tek bir kurucu olması

Kaç başarılı başlangıç girişiminin tek kişiyle kurulduğunu hiç düşündünüz mü ? Bunun anlamı genelde kurucunun iş konusunu detaylı bir biçimde tartışacak , fikir alışverişi yapacak , yanlış kararlar almasını engelleyecek birilerini bulamamasıdır .

Yanlış Yer Seçimi

Her yerde o iş için uygun işgücü bulamayabilirsiniz . Örneğin bilişim alanında silikon vadisi bir çok yere göre avantajlıdır .

Çok Kişiyi İlgilendirmeyen Ürün Seçimi

Örneğin çocukların yaptıkları sporları araştırıyorsanız belirli yaşlardakiler topla oynanan oyunlar konusunda çekingendir .

Taklit Fikirler

Başarılı olan başlangıç girişimleri çoğunlukla kendi fikirleriyle yola çıkarlar .

Düşüncelerini iyi uyguladıkları içinse pazarda ön plana çıkarlar .

Başarılı bir örneği taklit etmek yerine farklı versiyonlar üzerinde fikir yürütmek daha anlamlıdır .

İnatçılık

İyi sonuç alan bir çok başlangıç girişiminde orijinal plan pazarın dikkatle incelenmesi ve yaşanan tecrübeler sonucu değişikliklere uğramıştır . Yeni fikirlerin işe uygulanmasına hazır olunmalıdır . Burada zor olan ise eski fikirden vazgeçmektir .

Kötü Programcıların Seçilmesi

90 ‘larda bir çok e-ticaret platformunun başarısızlığa uğramasında kötü programcıların payı yüksektir .

Yanlış Platform Seçimi

Platform bir evin yapılması gibidir . Kullanışlılık açısından destekler veya sınırlar . Seçimi iyi programcılarla yakından ilgilidir .

Pazara Sunumda Yavaşlık

Pazara sunumdaki gecikmeler konusunda her zaman nedenler bulunabilir . Diğer yandan her şey hazırsa serüven başlamalıdır .

Pazara Erken Giriş

Bir çok başlangıç girişimi pazara erken sunum nedeniyle imaj kaybına uğrayıp kaybolup giderler .

Müşterilerin Düşünceleri Hakkında Fikir Sahibi Olunmaması

İnşa ettiğiniz şey sizin için değil müşteriler içindir .

Kazançlı Olmaması

Yeterli gelir sağlayamayan başlangıç girişimleri bir süre sonra durur .Bu durum uçağın havalanabilmesi için yeterli yakıtının olmaması ile benzerdir .

Çok Fazla Para Harcamak

Çok fazla harcamak dikkatsiz harcamalara yol açarak daha sonrası için sermaye eksiği yaratabilir .

Çok Fazla Sermaye Toplamak

Yatırımcılardan toplanan işletme sermayesinin yüksek olması karar almada güçlükler yaratabilir .

Yatırımcılarla İlişkilerin Zayıflığı

Bir çok yatırımcı girişimin hızlı ilerlemesi için girişimciyi serbest bırakır . Fakat bu durum yatırımını merak etmeyeceği anlamına gelmez .

Müşterilere Katlanmak

Örneklere bakıldığında yarışı kazanan firmalar kullanıcıyı hep birinci sıraya koyar ve sonra para kazanma yolunu seçer .

İşe Konsantrasyonun Azalması

İnternet girişimlerinde kullanıcıları çekmek için bilgisayar başında uzun süre harcamalısınız .

Kurucular Arasında Anlaşmazlık

Başlangıç girişimlerinin ortalama % 20 ‘si kurucuların ayrılmasıyla sonuçlanır . Üç kurucu varsa ve biri giderse iş yürüyebilir . İki veya bir kurucu varsa siz karar verin .

Yeterli Çabanın Gösterilmemesi

Başarısız internet girişimlerinin çoğunda kurucuların maaşlı işlerini bırakamamaları bir etkendir .

Yukarıda belirtilenler tek başlarına başarısızlık nedenleri değildir . Beceriksilik , şanssızlık gibi şeyler de etkili olabilir .

kaynak:paulgraham

11 Ağustos 2011 Perşembe

Satış Konusunda Fark Yaratan Dersler


Apple müşterilerin gözünde bir elektronik aletin sağlayabileceği faydanın ötesinde bir mutluluk hissi yaratır .

Mağazanın kapanış saatini saat değil son müşteri belirler .

Onlar yalnızca ürün satmaz müşterileri eğitirler .

Mağazalarında açık ve parlak renkleri kullanırlar . Her şeyi net olarak görebilirsiniz .

Mağazalarında istediğiniz kadar uzun veya kısa , isteğinize bağlı olarak satış temsilcili veya yalnız kalabilirsiniz .

Mağazada değerli olduğunuzu hissedersiniz .

Eğer Ipodunuz garanti süresi içinde bozulursa yenisiyle değiştirilir .

Çalışanlar orada bulunmaktan mutludur .

kaynak:greatbusinessideas

4 Ağustos 2011 Perşembe

İşyerinde Performansı Nasıl Arttırabilirim


Farklı sektörlerde çalışan iki Ceo tanıyorum . Her ikisi de altmış yaşlarında yalnız yirmi iki gibiler .

Her ikisi de ne yaptıklarının farkında .

Yönettikleri işleriyle ilgili gururlular , yüksekte olsalar da çalıştıkları insanlara saygılı ve yakınlar .

Yeri geldiğinde ise duygusallar .

Her ikisinin de kesinlikle doğru zamanda doğru yerde bulunduklarını düşünüyorum .

Şirkette heyecanı yaratmak , işle ilgili ne yaptığınızı bilmek kadar önemli . Özellikle işler kötüye gittiğinde .

Diğer yandan başarılı liderlik , insanları pohpohlamak değil , iş yapma konusundaki duygularını geliştirmektir .

Pozitif olmaya konsantre olun . İnsanlara dokunun , şirkette neler olup bittiğini anlamak için çalışanlar , müşteriler , satıcılarla , ortaklarla toplantılar yapın .

Yanlışları Gösterin

Duygusal liderlik polyanna olmak değildir . Onlar şirketin ne yaptığını somut olarak bilirler . Çünkü her seviyede çalışanlarıyla ilişkileri vardır . Çalışan sorunlarının çözülmesi içinse daha fazla hazırdırlar .

Yüksek Beklentiler Yaratın

Yüksek standartlı , kaliteli bir rekabet çalışanların katılımını sağlayacaktır . Dengeyi gözeterek onlara yüklediğiniz işi , bazen azaltmanız gerektiğini fark edin , ama beklentilerini hiçbir zaman .

İş konuları üzerinde olabildiğince takım duygusu yaratmak , başarının veya ayakta kalmanın tek başına garantisi değildir .

Diğer iş konuları da pozitif gittiğinde ise başarıyı arttıran önemli bir etkendir .


kaynak:hbs