gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

19 Ağustos 2011 Cuma

Yeni İnternet Girişimleri Hep Başarılı Olmaz

Yeni bir işe başlama kararı verildiğinde başarısızlığa neden olan bir konu , müşterilerin istediklerini yapmak veya yapmamaktır . Yaparsanız başarı şansına sahip olursunuz .

Bunun yanı sıra başarısızlıkta başka etkenler de vardır .

Tek bir kurucu olması

Kaç başarılı başlangıç girişiminin tek kişiyle kurulduğunu hiç düşündünüz mü ? Bunun anlamı genelde kurucunun iş konusunu detaylı bir biçimde tartışacak , fikir alışverişi yapacak , yanlış kararlar almasını engelleyecek birilerini bulamamasıdır .

Yanlış Yer Seçimi

Her yerde o iş için uygun işgücü bulamayabilirsiniz . Örneğin bilişim alanında silikon vadisi bir çok yere göre avantajlıdır .

Çok Kişiyi İlgilendirmeyen Ürün Seçimi

Örneğin çocukların yaptıkları sporları araştırıyorsanız belirli yaşlardakiler topla oynanan oyunlar konusunda çekingendir .

Taklit Fikirler

Başarılı olan başlangıç girişimleri çoğunlukla kendi fikirleriyle yola çıkarlar .

Düşüncelerini iyi uyguladıkları içinse pazarda ön plana çıkarlar .

Başarılı bir örneği taklit etmek yerine farklı versiyonlar üzerinde fikir yürütmek daha anlamlıdır .

İnatçılık

İyi sonuç alan bir çok başlangıç girişiminde orijinal plan pazarın dikkatle incelenmesi ve yaşanan tecrübeler sonucu değişikliklere uğramıştır . Yeni fikirlerin işe uygulanmasına hazır olunmalıdır . Burada zor olan ise eski fikirden vazgeçmektir .

Kötü Programcıların Seçilmesi

90 ‘larda bir çok e-ticaret platformunun başarısızlığa uğramasında kötü programcıların payı yüksektir .

Yanlış Platform Seçimi

Platform bir evin yapılması gibidir . Kullanışlılık açısından destekler veya sınırlar . Seçimi iyi programcılarla yakından ilgilidir .

Pazara Sunumda Yavaşlık

Pazara sunumdaki gecikmeler konusunda her zaman nedenler bulunabilir . Diğer yandan her şey hazırsa serüven başlamalıdır .

Pazara Erken Giriş

Bir çok başlangıç girişimi pazara erken sunum nedeniyle imaj kaybına uğrayıp kaybolup giderler .

Müşterilerin Düşünceleri Hakkında Fikir Sahibi Olunmaması

İnşa ettiğiniz şey sizin için değil müşteriler içindir .

Kazançlı Olmaması

Yeterli gelir sağlayamayan başlangıç girişimleri bir süre sonra durur .Bu durum uçağın havalanabilmesi için yeterli yakıtının olmaması ile benzerdir .

Çok Fazla Para Harcamak

Çok fazla harcamak dikkatsiz harcamalara yol açarak daha sonrası için sermaye eksiği yaratabilir .

Çok Fazla Sermaye Toplamak

Yatırımcılardan toplanan işletme sermayesinin yüksek olması karar almada güçlükler yaratabilir .

Yatırımcılarla İlişkilerin Zayıflığı

Bir çok yatırımcı girişimin hızlı ilerlemesi için girişimciyi serbest bırakır . Fakat bu durum yatırımını merak etmeyeceği anlamına gelmez .

Müşterilere Katlanmak

Örneklere bakıldığında yarışı kazanan firmalar kullanıcıyı hep birinci sıraya koyar ve sonra para kazanma yolunu seçer .

İşe Konsantrasyonun Azalması

İnternet girişimlerinde kullanıcıları çekmek için bilgisayar başında uzun süre harcamalısınız .

Kurucular Arasında Anlaşmazlık

Başlangıç girişimlerinin ortalama % 20 ‘si kurucuların ayrılmasıyla sonuçlanır . Üç kurucu varsa ve biri giderse iş yürüyebilir . İki veya bir kurucu varsa siz karar verin .

Yeterli Çabanın Gösterilmemesi

Başarısız internet girişimlerinin çoğunda kurucuların maaşlı işlerini bırakamamaları bir etkendir .

Yukarıda belirtilenler tek başlarına başarısızlık nedenleri değildir . Beceriksilik , şanssızlık gibi şeyler de etkili olabilir .

kaynak:paulgraham

Hiç yorum yok: