gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

26 Nisan 2011 Salı

Bisiklete Binmek Girişimciliğe Benzer mi ?


Bisiklete binmeyi öğrenirken neler hissetmiştiniz , nelerle karşılaşıp neler yaşamıştınız ?

İlk dengeyi yakalamanız , uyum ve ahengi keşfetmeniz ne kadar süre alıp sizi mutlu etmişti ?

Bana sorarsanız bisiklete binerken çok şey öğrendim . İlk başladığımda bir çok kez düştüm . Daha sonra kendimi bisiklet akrobatı sandığım günlerde tramplen üstünden uçmaya çalışırken takla atıp düşmem yeterince tecrübe kazanmadan tecrübeliymiş gibi cesaret gösterileri yapmamam konusunda dersler vermişti .

Bir süre sonra bisiklete binmekten çok fazla zevk almadığımı düşünmeye başladım . Belli bir tecrübe kazansam , hatta ellerimi bırakarak bile kullansam bu durum beni heyecanlandırmıyordu .

Hiç bir zaman kendimi iyi bir bisikletçi olarak hayal etmeyi düşünmedim .

Ne yaparsam yapayım , tecrübelerim sonucu birlikte uyumlu görünsekte , uzun bir yolda onunla birlikte engelleri aşabileceğimize emin olamadım .

Oysa bisiklete birlikte başladığım bir arkadaşım onunla olmaktan büyük bir zevk alıyordu .

Onun istek ve hırsı , insanların sevdikleri ve uyum sağladıkları işlerde daha başarılı olabilecekleri konusunda önemli ipuçları veriyordu .

Ben ne mi yaptım ? Voleybol 'a başladım . Voleybol dışarıdan kolay bir spor gibi görünsede oldukça zordu . Fakat zorlukları hoşuma gidiyor , daha çok hırslandırıyordu .

Bir süre sonra takıma girdiğimde ise hayallerimin gerçekleştiğini hissetmiştim .

21 Nisan 2011 Perşembe

Başarılı Girişimcilerin Farklı Özellikleri Nelerdir


Kendi işinize başlamak ve büyütme konusunda başarılı olmak için bir çok yetenekler gerekir .

İşteki kişilik özellikleri yönünden bakıldığında siz acaba hangisisiniz ?

Düzeltici

İş konusundaki galibiyetinizi düzeltici olarak yapıyorsanız dürüstlük ve etikliğe önem veriyorsunuz demektir .

Kişisel Uyarılar : Müşteri ve çalışanlar üzerinde mükemmeliyetçi ve fazla eleştirel olduğunuzun farkında olun

Örnek ; A.Roddick , Body Shop

Öğüt veren

Bu kişilik müşterilere yüksek derecede destek ve tavsiye sağlar .Müşteriler haklı ve her şey onların beğeneceği şekilde olmalı diye düşünür . Böyle şirketler de müşteri odaklıdır .

Kişisel Uyarılar : Öğüt verenler iş ve müşterilere konsantre olurken , kendi ihtiyaçlarınında farkında olmalıdır .

Örnek : J. Nordstrom , Nordstrom

Aktörler

Bazıları karizma ve yüksek enerjiye sahip olurlar .Onlar işlerini kendi kişisel markaları üzerine inşa edebilecek nedenleri her zaman bulurlar .

Kişisel Uyarılar : Fazla rekabetçi ve işkoliklerdir .

Örnek : D.Trump , Trump Hotels

Sanatçılar

İş kişilikleri çekingen fakat yüksek ölçüde yaratıcıdır . Web dizaynı , reklam şirketi gibi işlerde sürekli yaratıcılık isterler . İşlerini yetenek ve yaratıcılık üzerine inşa ederler .

Kişisel Uyarılar : Müşteri tepkilerinde fazlaca duygusal olabilirler . Hatta yapıcı tepkiler dahil . Bu yüzden olumsuz imaj bırakabilirler .

Örnek : S.Adams ,Dilbert

Hayalciler

Kişilikler gelecek üzerine şekillenir .Dünyada neler olduğunu anlama konusuna çok merak duyarlar .

Kişisel Uyarılar : Hayallere fazla , gerçeklere az konsantre olabilirler . İş görmekten daha ileriye gitmelidir .

Örnek : B.Gates , Microsoft

Analizciler

Problemleri sistemli bir şekilde belirlerler .Temel iş alanları mühendislik ve bilgisayardır .Problemleri çözmede üstünlükleri vardır .

Kişisel Uyarılar : Sistemi felce uğratmamak için diğerlerine güvenmeleri gerekir .

Örnek :G.Moore , Intel

Ateştopu

Hayatları boyunca enerji dolu ve iyimserlerdir . Hayatın enerjisini müşterilerede hissettirirler .

Kişisel Uyarılar : Ekibi fazla yetkilendirebilirler . İş planı ile aklına geleni yapma arasında denge olmalıdır .

Örnek:M.Forbes , Forbes

Kahraman

İnanılmaz derecede kararlı dünyada rekabet edebilecek yüksek liderlik yeteneklerine sahiptirler . Girişimciliğin özüdür .Büyük şirketlere adapte olabilirler .

Kişisel Uyarılar : Fazla umut verici sözler ve kendi yolunu çizmek için zor kullanarak tüm taktikleri uygulamak uzun vadede işe yarar bir yol değildir. Başarı için liderlik gücüne güvenilip diğer çalışanlara yollarını çizmeleri için destek verilmelidir .

Örnek:J.Welch, GE

Tedavi Edici

Bu kişilik işinde tedavi ve uyumu sağlar .Etkileyici bir biçimde sakin kalıp bunu sürdürmeye devam ederler .

Kişisel Uyarılar : İşle ilgili iyileştirme çabaları dışarıdaki gerçeklerden uzak kalmaya yol açabilir . Bu da kuruntulu düşüncelere neden olabilir. Çalkantılar için senaryolar oluşturabilir .

Örnek:B.Kohen . Ben Jerry Dondurma

Her bir iş kişiliği gerçek karakterine bağlı kalabilirse başarılı olabilir .Eğer bir ekip inşa ediyorsanız bu özellikler paha biçilmez bir değere sahiptir .

Uçağı tek başına uçuranların , iş karakterlerini dengeleyebilmeleri için dışarıdan temin edebilecekleri ihtiyaçlarını anlamaları önemli .

kaynak:about

13 Nisan 2011 Çarşamba

Pazarlar Kötüyse Reklam Yapılır mı ?


Varsayım

Durgunluk dönemlerinde bazı rakipler reklam harcamalarını geri çekerler .

Taktik

Ürününüzün müşteri problemlerinin çözümünü nasıl kolaylaştırdığını göstermek için iletişimi arttırın .

Durgunluk dönemlerinde şirketler fiyatlarını düşürmeye başladığında reklam bütçeleri genelde sıkıntı olmaya başlar .

İletişimin arttırılacağı bir dönem varsa , o durgunluk dönemidir .

1989 – 1991 durgunluğunda reklam harcamalarını arttıran Pizza Hut ve Taco satışlarını % 61 ve % 40 yükseltirken , harcamalarını düşüren Mcdonalds ‘ın satışları % 28 düşmüştü .

Böyle dönemlerde harcamaları arttırarak şık görünmek ve müşterilere doğru mesajlar vermek hiçte kolay değildir .

Bir kredi kartı firması ‘’ Kartımı kullan ve unutamayacağın bir tatil kazan ‘’ sloganını kullanmıştı . Verilen mesaj ‘’Bizim kartımız en fazla parayı sana iade eder ‘ idi .

Böyle dönemlerde reklamlarla verilen mesajlar müşterilerin endişeleri üzerinde ters etkiler yaratabilmeli .

kaynak:bnet

6 Nisan 2011 Çarşamba

İşimin Geleceği Var mı ?


Gelecek İçin Uygun Yöntemler Kullanın

Uzun vadeye konsantre olmak önemlidir . Yeni teknolojiler şirketlerin organize olması ve iş yapma şekillerine göre gelişmeye devam edecekler .

Avrupalı toplumlar gittikçe yaşlanırken sağlık ürünlerinde rekabet yaşanmaya devam edecek . Bu trend ekonomik bozulma olsa da devam edecek ve yenilik ve ürün geliştirme süreçleri piyasaları ürün ve servislerle tanıştıracak .

Paran Varsa Satın Al .

Firmanın finansal durumu iyiyse yetenekler yalnızca krizi atlatmakla sınırlı kalmamalı .

Strateji basit . Paran varsa satın al . Diğer sektörler , rakipler , tedarikçiler , yeni satış kanalları olabilir .

Belirsizlik dönemlerinde nakit kraldır .Kısa vadeli borçların varsa uzun vade olanaklarını araştır .

Önemli Yeniliklerin Dip Noktası

İş dünyası mevcut ürünlerin geliştirilmiş daha ucuz yeni versiyonlarını dikkate alacaktır .

Yeni değerler yaratabilmek için risk al . Düşük fiyatla insanların katılımını birleştir .

Örneğin uçak bileti ve tatil planlaması .

Verimliliği Geliştir

Her şey daha verimli olmalı . Otomasyona önem ver .

Müşteri Yanlısı Yenilikler

Kriz dönmelerinde müşterilerinizi olabildiğince sıkı tutmalısınız .İşiniz , müşterileri , tedarikçileri ve ilgili diğer unsurları da kapsadığında şirket Pazar başarısı için daha yüksek şansa sahip olacaktır .

Aracılardan Uzaklaşın

Bir çok şirket potansiyel gelirini aracılarla paylaşır . Müşterilere direkt ulaşın .

Örneğin internet kullanarak .

Dış Kaynak

Bazı işletmeler için işin bir bölümünü dışarıda yaptırmak uygundur . Bu yöntem genelde tasarruf sağlar .

Yeni Pazarlar Arayın

Avrupalı toplumlar yaşlanmakta .Finansal krizler emeklilik fonlarını da etkilesede yaşlı insanlar krizden daha az etkilenir .Onların evde boş zamanları ve likit gelirleri vardır .Bu günün ve geleceğin olgun insanları daha aktiftir . Bu onların daha fazla ürün ve hizmet talep edeceği anlamına da gelmektedir .

Her ne kadar Çin , Rusya , Hindistan , Brezilya , Meksika , Güney Kore gibi ülkeler bu gün krizden etkilenseler de Uzun dönemde büyümeye devam ederek Avrupa ve amerikayı geçeceklerdir .

kaynak:cifs