gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

26 Nisan 2011 Salı

Bisiklete Binmek Girişimciliğe Benzer mi ?


Bisiklete binmeyi öğrenirken neler hissetmiştiniz , nelerle karşılaşıp neler yaşamıştınız ?

İlk dengeyi yakalamanız , uyum ve ahengi keşfetmeniz ne kadar süre alıp sizi mutlu etmişti ?

Bana sorarsanız bisiklete binerken çok şey öğrendim . İlk başladığımda bir çok kez düştüm . Daha sonra kendimi bisiklet akrobatı sandığım günlerde tramplen üstünden uçmaya çalışırken takla atıp düşmem yeterince tecrübe kazanmadan tecrübeliymiş gibi cesaret gösterileri yapmamam konusunda dersler vermişti .

Bir süre sonra bisiklete binmekten çok fazla zevk almadığımı düşünmeye başladım . Belli bir tecrübe kazansam , hatta ellerimi bırakarak bile kullansam bu durum beni heyecanlandırmıyordu .

Hiç bir zaman kendimi iyi bir bisikletçi olarak hayal etmeyi düşünmedim .

Ne yaparsam yapayım , tecrübelerim sonucu birlikte uyumlu görünsekte , uzun bir yolda onunla birlikte engelleri aşabileceğimize emin olamadım .

Oysa bisiklete birlikte başladığım bir arkadaşım onunla olmaktan büyük bir zevk alıyordu .

Onun istek ve hırsı , insanların sevdikleri ve uyum sağladıkları işlerde daha başarılı olabilecekleri konusunda önemli ipuçları veriyordu .

Ben ne mi yaptım ? Voleybol 'a başladım . Voleybol dışarıdan kolay bir spor gibi görünsede oldukça zordu . Fakat zorlukları hoşuma gidiyor , daha çok hırslandırıyordu .

Bir süre sonra takıma girdiğimde ise hayallerimin gerçekleştiğini hissetmiştim .

Hiç yorum yok: