gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

27 Aralık 2011 Salı

Yeni Mağaza Açarken Nelere Dikkat Etmeli

Açtığınız ilk mağazada işler çok iyi gidiyor ve '' ikinci mağazamı nasıl açabilirim '' diye düşünüyorsunuz .

İlk mağazanın başarılı olması ikincinin de olacağı anlamına gelmez .

Burada göz önünde bulunması gereken noktalar vardır .

Yeni yerinizi açıldıktan sonra aylarca finanse edebilecek misiniz ?

İkinci mağazanıza konsantre olduğunuzda ilk mağazanızda iyi bir ekibiniz bulunacak mı ?

Orada da aynı tip müşteriler mi bulunacak , yoksa yeni bir müşteri kitlesine mi yöneleceksiniz ?

Yeni mağaza için kira sözleşmesini yapmadan önce müşteri tabanınızla görüşün .

İkna olduysanız sözleşmenizi yapın . Burada yeni mağazanın olumlu ve olumsuz yanları göz önüne alınır .

Yeni işyeriniz için iş planı yapın .

Her ne kadar ilk iş yeriniz için bir iş planınız olsa da yeni iş yerinizde farklı bir strateji gerekip gerekmediğini , pazar önceliklerini değerlendirin . Güçlü ve zayıf yönlerinizi ortaya koyun .

Gerekli olacak ilave sermayeyi tanımlayın .

En azından ilk aylardaki giderleri karşılayabilmek gerekir .

İşinize uygun ekip kurun .

İlk mağazanızdaki ekibinizin sağlamlığından emin olduktan sonra ikincisinde de aynı standardı yakalayın .

Riskinizi azaltmak için franchise olasılıklarını da göz önüne alın .

kaynak:business

16 Aralık 2011 Cuma

Pazarlar Krizdede Yenilikler Bekler

Uzman bir ekonomist olmasam da dünyanın çekeceği acıların farkındayım.

Pazarların kötü olması yenilikçilerin büyük yeni şeyler düşünmesi yerine kış uykusuna yatacağı anlamına mı gelecek ?

Tabii ki hayır

İnternet dünyası dışında gerçek hayattaki insanlar gerçek sorunlarla karşılaşmaya ,ayrıca para kazanmaya çalışmaya devam edecek ve yeni fırsatlar , yeni büyüyen işleri ortaya çıkaracak.

Basit bir örnek olarak new york merkezli yeni bir girişim olan On Deck Capital ‘e bir göz atalım. Mayıs ayında pazara giren firma bireysel krediler vermek yerine küçük işletmelere yönelmiş.

Firmaların günü gününe kredi değerliliğini anlamak için süreci anlamaya dayalı yazılımlar kullanıyor.

Şu ana kadar on milyon dolar kredi vermiş ve çok küçük problemlerle karşılaşmış.Faiz oranı bir çok bankadan yüksek , diğer alternatif kaynaklara göre ise daha düşük.

Klasik yaklaşımdakiler buradaki uzun dönemli potansiyeli gözden kaçırsalarda incelemeye değmez mi ?

Küçük iş sahipleri gerçekte bankacılarla çok süre harcamak ister mi ? Sanmıyorum.

Bu firmanın başarılı olacağı konusunda bir garanti yok.Yalnız bu yaklaşım bir potansiyel olduğunu gösteriyor ve ekonominin donmuş gibi göründüğü bir dönemde ortaya çıkabilecek fırsatlar konusunda güzel bir örnek.

Yeni iş yapmanın ilkelerinde herhangi bir değişiklik yok. Bir problem , tatmin edici bir şekilde çözülmeli ,çözümler müşterilerce diğer alternatiflerden iyi görülmeli ,etkileyici ve sürdürülebilir bir ekonomik modele ve büyüme planına dayanmalı.

Başarıda engellerin çıtası daha yukarı taşınırken tartışmalar zorlaşmakta , fakat geride kalan fırsatlar donmamış olanlarca yakalanmalı.


kaynak:discussionleader

2 Aralık 2011 Cuma

Pazarda Fiyat Dışı Rekabet Nasıl Yapılır

Şirketler ve tüketiciler harcamalarını kısarken , fiyatları düşürmek satışlarda artışa yol açar mı ?

Sorunun cevabı ‘’ hayır ‘’ dır . Ekonomik ortamdaki gelişmeleri göz önüne almadan fiyatlar üzerinden rekabete girmek pek parlak bir fikir değildir .

Fiyatları düşürmeden önce müşteriler üzerindeki etkilerini göz önüne almak önemli .

Fiyatları aşağı çekmek , firmanın çaresiz görünmesine neden olabilir . Eğer böyle bir görüntü ortaya çıkarsa müşteriler güven kaybedecektir . Müşteriler başarılı firmalarla iş yapmak isterler .

Fiyatları kırmak , uzun vadeli müşterilerin yabancılaşmasına yol açabilir .

Ekonomik durumdan dolayı talepte gerileme varsa yaratıcı fikirler konusunda düşünmek çözüm sağlayabilir .

Örneğin ürünlerin daha düşük miktarlarda paketlenerek fiyat cazibesi sağlanması .

Göz ardı edilemeyecek bir nokta ise fiyatları aşağı çekmenin yükseltmekten kolay olduğudur . Ekonomiler düzeldiğinde fiyatları yukarı çekmekte zorlanılabilir .

Ekonomik ortamdan bağımsız olarak ürünlerinizi değerinin altında satmayın .

Ürünlerinize yeterince değer vermiyorsanız , müşterilerinizden vermesini bekleyemezsiniz .

kaynak:openforum