gloIN Nedir ?
Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.
21 Temmuz 2011 Perşembe
Müşteri Bağlılığı Nasıl Oluşur
Kobilerde müşteri sadakati , marka bağımlılığından çok marka davranışı ile ilgilidir .
Müşteriyi tekrar alışveriş yaptırma konusundaki bağlılık çabalarınız yalnızca kar amaçlı olmamalıdır . İhtiyaçlarının karşılanması önemlidir ve bu sürekli bir gelir anlamına gelir .
Müşteri bağlılığı işyerinizdeki bir çok konuyla ilgilidir .
Bölgenizde en iyi fiyata mal satan siz olabilirsiniz .
İşiniz planlanmamışsa ;
Çalışanlarınızın ne yaptıkları hakkında fikri yoksa , müşterilerin sizin işyerinize uğramaları için yeterli nedenleri olmaz .
Sadık müşteriler fiyat yanı sıra görünüm , çalışma saatleri , samimiyet , hızlı servis , işbirliği gibi bir çok nedenle alışveriş yaptıkları şirketlere bağlanırlar .
kaynak:understandingmarketing
14 Temmuz 2011 Perşembe
Yeni Bir Ürünü Dağıtmak Bulmak Kadar Önemlidir
Yaşadığım girişim tecrübesinden çok şeyler öğrendim .
Aldığım ilk ders ürünün nasıl dağıtılacağından emin olmaktı . Bir diğeri işe küçük başlayarak gelişeceğine ikna olduktan sonra büyütmekti .
Sonuçta başarısızlık içinde kendimizi başarılı hissettik . Hızlı karar verdiğimiz için sermayemizin yüzde yetmişbeşini geri alabilmiştik .
Hikayemiz şöyle başladı .
Birkaç yıl önce iki yakın arkadaşım ve bir java geliştiricisi ile birlikte mobil bir sosyal ağ oluşturmaya karar verdik . Yaklaşık bir yıl öncesinde büyük bir şirket adı yeni duyulmaya başlayan başka bir sosyal ağı satın almıştı .
Bizde gps uyumlu mobil telefonlarla bağlantılı sosyal ağlar konusunda pazarın boş olduğunu düşündük ve ‘’ Uygun dönem işte budur ‘’ diyerek işe giriştik .
Hızlıca pazarın ana hatlarını kapsayan iş modelini oluşturduk ve riskleri belirledik .
Mobil telefon pazarında çok kullanılan sistemlerle uyumlu oldukça iyi bir teknoloji geliştirdik , sosyal ağın internette ana hatlarını da oluşturduk . İnsanları evlerinden çıkararak internette birbirleriyle konuşabileceklerini teklif edecek aşamaya gelmiştik .
Bir yıl geçmeden ikibin internet kullanıcısı olmasına rağmen sıfır tane mobil operatöre sahiptik .
Çok geçmeden telefon operatörleriyle anlaşma yapmadan sistemi işletemeyeceğimizin farkına varmıştık . Telefon operatörleriyle bağlantınız yoksa satın almanız gerekiyordu ve bu imkansızdı .
İlk yılın sonunda işi bırakmaya karar verdik . Şirketi satmak istediğimizde alıcı çıkmadı .
Yalnız site adımızı iyi bir fiyata satarak başarma egomuzu tatmin etmiştik .
kaynak:cstartup
6 Temmuz 2011 Çarşamba
Müşterilerin İhtiyaçları Nelerdir ?
Dünyanın her yerindeki iş sahipleri müşterilerin gerçekte ne istedikleri ve ihtiyaçları üzerinde düşünürler .
Müşteriler gerçekte ne satın alırlar ?
- Ürün veya servisin uzun vadede dürüst olmasını ,
- Yoğun iş hayatında kendilerine gerçekten süre kazandıran şeyleri ,
- Onları boşuna para ve süre harcadıkları duygusundan uzaklaştıran ürünleri ,
- Yalnızca bu gün için değil gelecekte de tasarruf sağlayacakları ürünleri ,
Belki de en önemlisi kendilerini daha iyi hissettirecek ürün ve servisleri .
Satın alınan , ürün ve servisten öte çözüm ve faydadır .
kaynak:ducttapemarketing
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)