gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

23 Şubat 2011 Çarşamba

Girişimcilikte Başarı Yolları


Herkesin bulabileceğinden daha iyi fırsatlar arayın .

Riskleri iş için gerekli problemler olarak görün .

Müşterilere , mal tedarikçilerine , çalışanlara karşı güvenilir olun .

Başarı için hedefler koymak yetersizdir . İhtiyacınız ise gerçekçi iş planlarıdır .

Çoğu insanın yapmadığı gibi hatalarınızdan ders alın .

Aynı şeyi yeniden keşfetmeyin . O yüzden diğerlerinden öğrenin .

Matematiğin çalıştığından emin olun . Bir çok insan problemleri çözmek için çaba harcasa da problemler çözülmezse ortaya sonuç çıkmaz .

Her çalışanın ne yapılması istendiğini anladığından emin olun .

Zorluklar ortaya çıktığında esnekliğe ihtiyaç duyulur . Üzülmek ise süre kaybıdır .

Harcamalarınız olacaktır . Finansal dengeyi bulamazsanız başarılı bir kaybeden olabilirsiniz .

kaynak:nytime

17 Şubat 2011 Perşembe

Markanızın Hikayesi Nedir ?


2003 yılında bir gün cafede çocukluk arkadaşları İra ve Michael birbirleriyle Brezilyada tanışmış birkaç kızla konuşuyordu .

Brezilya ile ilgili en çok özlediğiniz şey neydi sorusuna kızlar tereddütsüz hindistancevizi suyu cevabını verdi .

İki ay sonra İra , markalı hindistan cevizi suyunu amerika pazarı için araştırmak üzere Brezilya ya gitti ve orada cafede tanıştıkları kızların Hindistan cevizi suyu konusunda abartılılı olmadıklarının farkına vardı .

Hindistan cevizi üretilen yerlere , üreticilerine defalarca ziyaretler sonrası kontaklar kuruldu ve üretim için araştırmalar yapıldı ve Vitacoco doğdu .

Michael ise newyorkta yaptığı pazar araştırmalarında bu içeceğe büyük ilgi olacağının farkına vardı ve çeşitli distribütörlerle görüştü .

İki yıl sonra 2005 ‘de ürünleri pazarda satılmaya başlandı .

Karbonat içermeyen içecekleri alternatif sporlar kategorisinde de ilgi görmesinin yanı sıra kuzey amerikada hızla büyüyen bir yaşam biçimi olmaya başladı .

kaynak:vitacoco

11 Şubat 2011 Cuma

Ucuz Sulama Sistemlerinde İddialıyız


Stanford üniversitesinde makine mühendisliği okuyan Peter Frykman laserle çalışan , basit , portatif , damla sulamalı , tarla , bahçe sulama sistemini üretti .

2008 yılında firması Driptech ‘i kurarken 5.000 dolarlık bir sermayesi bulunuyordu .

Yirmialtı yaşında olan girişimci şu an sermayesini altıyüzbin dolara çıkarmış durumda .

Küçük çiftçiler için pahalı parçalardan uzak durarak dizayn ettiği bu sulama kitinin diğer bir özelliği dönüm maliyetinin üçyüz dolar olması .

Şirketi şu an Çin , Hindistan ve amerikada on kişiyle faaliyetlerini sürdürürken çin’ de ikiyüz satış gerçekleştirmişler . Bu yılsa satışların bin adete ulaşması hedefleniyor .

Önümüzdeki dönemde ise üretimi , amerika yerine maliyetleri düşürebilmek için satış yaptıkları ülkelere kaydırmayı düşünüyorlar .

kaynak:bw

4 Şubat 2011 Cuma

İş Planlarınız Her Koşula Uygun mu ?


Ekonomilerdeki belirsizlik her yeri acımasız bir fırtına gibi çarpar . Şimdi satış ve pazarlama planlarının felaketlere hazır olma dönemidir .

İş planlarınız ekonomilerdeki karmaşaya karşı önlem mi yoksa fiyasko mu içeriyor ?

Sorular içermeyen iş planlarının bir yararı olabilir mi ?


Bu soruları başka bir soruyla cevaplamama izin verin .

Bir fırtına gelirken evinde kim ne yapmak ister ? Pencereleri kapatıp gerektiğinde çıkabileceğiniz kendinizi emniyete alacak planlar mı yaparsınız , yoksa hiçbir şey yapmayıp cesur insanların gelip sizi kurtarmasını mı beklersiniz .

Öncelikle satış ve pazarlama planlarınıza gidin ve kavramsal olarak gözden geçirin .

Ne satıyorsunuz ? İşiniz zor dönemler için ne öneriyor ? Talepte ve müşteri temelindeki bazı değişiklikler tahmin edilebilir .

Yıllar önce ekonomik analizler yaptığımda ilginç sonuçlara ulaşmıştım .

Örneğin büyük bir ekonomik bozulmada lüks oto pazarı ,ekonomik pazara göre daha iyi bir performans göstermişti. Diğer yandan gayrimenkul sektöründeki bozulmada kaliforniyadaki ev satışları geçmiş yılın üzerindeydi . Özellikle rehin verilenler paraya çevrilmişti .

Benzer belirtileri izleyerek satışlarınızla ilgili varsayımlara ulaşabilirsiniz .

Hangi değişiklik firmanızın satışları üzerinde ne gibi etkiler yapabilir .


kaynak:smsmallbiz