gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

27 Ocak 2011 Perşembe

Firmadan Firmaya Satışta Çin Firmaları Ne Yapıyor


Üretim maliyetleriyle birlikte rekabette artarken Çinli firmadan firmaya satış yapan firmalar (B2B) yeni müşterileri etkileyebilmek için pazarlama stratejilerini sürekli gözden geçirmeli .

Müşterilerin araştırmalarına en verimli bir şekilde cevap vermek için şirketler iki veya daha fazla pazarlama kanalında kullanılabilecek stratejiler seçmeli.

İçinde bulunulan krizde talebin kısılması ,siparişlerin azalması , ihracatın düşmesi ile birlikte firmalar pazarlama stratejilerinin verimliliğine daha büyük önem vermeye başlamıştır.

Ekonominin yolunda olduğu dönemlerde az sayıda müşterinin istediği ürünlerle ilgili taleplerin karşılanmasına katlanılabilir.

Fakat ekonomik kriz süresince müşterilerin araştırmalarının niteliği ana ürün hattındaki karlılık üzerine daha büyük etkiler yapar.

Müşterilerce daha az talep edilen ürünler üzerine yoğunlaşarak ilave maliyetlere katlanma veya müşteri talep dönüşümlerini fark ederek daha yüksek satışları yakalamak araştırmalardan çıkacak sonuçlar arasında yapılabilecek tercihlerdir.

Çindeki firmadan firmaya satış yapan firmalar başlıca dört tane pazarlama kanalı kullanırlar .


- Web siteleri
- Ticaret fuarları
- Yazılı yayınlar
- Müşteri toplantıları

Bazıları bu kanalların hepsini kullanır , bir bölümü ise bir veya birkaçını .

Birden fazla pazarlama kanalını birlikte veya ayrı ayrı kullanan ikiyüz firma üzerinde yapılan araştırmalar sonucu ;

Tek kanala dayanan pazarlama stratejileri miktar ve nitelik olarak farklı sonuçlar vermekte ve her bir kanalın güçlü ve zayıf yönleri bulunmaktadır.


İş toplantıları , fuarlar , basılı yayınlar sonuca dönüşme konusunda daha etkiliyken web sitesi bu konudaki müşteri araştırma kalitesinde bir dezavantaja sahiptir.

kaynak:ecplaza

19 Ocak 2011 Çarşamba

Boş Durmaktansa Girişimciliğe Başlamayı Düşündüm


O bir yaz babasının fabrikasında başında beyzbol şapkası , ayağında bir kot pantolonla oturuyor ve vaktini bu şekilde harcıyordu . O arada babası ambalaj odasında çantasını unutmuştu , getirmesini istedi .

Bir gün daha ileriye gitmek için ne yaptığını düşündü .

Kendini gözden geçirdi . Diğerleriyle merakları , hayat tarzı arasında hiçbir benzerlik yoktu .

Babası onun kahramanıydı fakat yanlış düşünüyordu . Belkide haklıydı , O güne kadar bir düzen oluşturamamış olması bu günden sonra da oluşturamayacağı anlamına gelmiyordu .


Swartz Timberland ‘daki ilk yıllarında hiç hata yapmadı .Hip hop tarzını bir moda olarak benimsetti. Şirketin değerini 1992 ‘den 2005 ‘e kadar 1,6 milyar dolara çıkarttı .

Sosyal ortamları dikkate alarak önceliklerini belirledi . Yalnızca yıllık hip hop satışları 150 milyon dolardı .

Şirket ilk yıllık satış düşüşünü 2007 yılında yaşadı .Ürün hatlarını azalttı ve mağaza kapattı .

O bu durumun sosyal değişikliklere bağlı olduğunu düşündü . Şu an doğa dostu bir şirket yaratmak istiyor .

Hip hop tarzının popularitesi azaldı . Şimdi farklı ürünler yapıyor .

‘’ Yağmur veya kar yağabilir , yalnız bizim ürünlerimiz sıcak ve kuru kalıyor ve müşterilerimiz bu yüzden teşekkür ediyor ‘’

‘’ Biz bir ayakkabı firması değil markayız . Hayatın değişimini görerek uzun adımlarla yürüyoruz ‘’
diyor .

kaynak:fastcompany

12 Ocak 2011 Çarşamba

Ürünümü İnternette Nasıl Satabilirim


Şu an amerikadaki 27 milyon işyerinden % 99 ‘u beşyüz kişinin altında insan çalıştırıyor.

Bu durum çok sayıda şirketin ürünlerini pazarlama çabasında olduğunu gösterir.

Ekonomik krizin içinde bir çok tüketici harcamalarını kısmıştır . Bu yüzden iş sahipleri müşterilerin gözünde değerlerini arttırabilmeleri için yenilikçi keşifler yapmalarına ihtiyaç vardır .

Yeni Bir Strateji

Müşteriler geçmişe göre artık daha pazarlıkçıdır. Daha az harcamak istese de ürünlerinize ihtiyacı vardır.

Bu yüzden fiyat yönünden onlara yardım etmelisiniz.Problemlerini çözebileceğiniz konusunda sizin yeteneklerinize güvenmeliler.

Marka

Bir çok şirket internet üzerinden pazarlama yapmaktadır.Bunun perakendeciler için anlamı web site yapmayı öğrenmeleridir.Bu şekilde pazarlamanın maliyeti klasik yöntemlere göre çok daha düşüktür.

Ödeme Alternatifleri

Müşteriler internette satın alacakları ürünleri araştırırken kendilerine uygun ve güvenli alternatiflerin bulunmasını isterler .

Duruş Yaratılması

Sosyal ağlarıda kapsayan web kullanan perakendeciler iyi sonuçlar alabilmektedir .

Sonuç olarak işlerinde ve web sitelerinde perakendeciler müşterileri etkileyebilecek yeni yollar bulmalılar .

kaynak:marketingpr

4 Ocak 2011 Salı

Ekonominin Zor Dönemlerinde Müşteriler Ne İster


Ekonomide bazı şeyler yanlış gitmeye başladığında bazı kısıtlamalar akla gelir . Endişe içindeki bir iş sahibi için bu durum beklenebilir bir davranış biçimidir.

Pozitif olmak , bazı taktikler kullanmak ve müşterilerin davranışlarını izlemek işinizi yönetmek için gerekli olabilir.

Müşterilerinizi Tanıyın

Müşteri ihtiyaçlarını anlamak başarılı iş sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır.Müşterilerinizin kimler olduğunun farkında olun.Bir çok şey değişmekteyse bazı Pazar araştırmaları yaptırın.Küçük işletmeyseniz müşterilerinizle konuşarak bu çalışmayı yapın.

Müşterilerinizi Gözden Geçirin

Bu çalışma müşterilerin gerçek ihtiyaçlarını anlamanız konusunda önemli bir araçtır.İnternet sitenizde genel konu başlıklarıyla müşterilerinizin görüşlerini anlamaya yönelik çalışmalar yapın . Özellikle sık ziyaretçilerinizin görüşlerine özel bir önem verin .

Değişikliklerle Talebi Buluşturun

Müşteri fikirlerine göre bazı konularda değer yaratmayı başardıysanız müşterilere rekabetteki değişikliklere karşı uyum sağladığınız konusunda taahhütte bulunabilirsiniz demektir.

Memnun müşterilerce olumlu sözlerle yapılan ağızdan ağıza pazarlama , satışların artışına katkıda bulunabilir.

Mükemmel Müşteri Hizmetleri Oluşturun

Kaliteli bir hizmetle müşterileri kendinize doğru çekin .Bunu başardığınızda müşteriler size tekrar dönüş yapacaktır.

Sözünüzü Tutmaya Devam Edin

İş sahibi olarak başarıyı arıyorsanız sözlerinizi yerine getirme konusunda süreklilik oluşturun.

kaynak:mbaexplore