gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

27 Eylül 2010 Pazartesi

İş Yapma Stratejilerinde Diğerlerinden Farklıydı

İş yapma stratejileri konusunda yapılan teorik tavsiyeler pratik hayatta bir fayda sağlar mı ?

Geçenlerde hizmet sektöründe bir küçük işletmesi olan arkadaşımın sözleri bu konuda yazılan teorik bilgilerin kulağa ilginç gelmesi dışında , uygulamadaki etkileri konusunda beni düşünmeye sevketti.

Anlattıkları , işletmecilik kitaplarında da yazan sıkıcı ama bilimsel , bir çok işadamı için göz ardı edilebilecek önemdeki bilgilerin başarıda etkisini vurguluyordu .

Hikayesi ise şöyle ;

Birkaç ay önce kriz stratejileri konusunda okuduğu bir yazı , giderleri azaltmak yerine bazı stratejik manevralarla satışların böyle dönemlerde de arttırılabileceği konusunda ipuçları içeriyordu.

Bu bilgileri kendi işletmesi için değerlendirdi.



- 4 kişi çalıştırıyordu.1 kişi ile de işlerini sürdürebilirdi. Bu durumda hizmet kalitesinden ödün vermesi gerekecekti.

- Sektördeki rekabetten dolayı promosyonlar yapması gerekliydi.Durdurması giderleri azaltacaktı. Rakipleri de azaltmıştı.

- Doğalgaz ,elektrik gibi sabit maliyetleri yükselmişti.Rakipler bu durumda fiyatları arttırmıştı.

Kendi stratejisini geliştirerek şunları yaptı.

- Kimseyi işten çıkarmadı.

- Promosyonları arttırdı.

- Fiyatlarını sabit tuttu.

Sonrasında ;

- İşini kaybetmeyen personelin performansı ve iş kalitesi yükselmişti .

- Artan promosyonlar , hizmet kalitesinin korunması ve değişmeyen fiyatlar yeni müşterileri getirmişti.

- Kriz nedeniyle müşteri sayısı başlangıçta azalsa da rakiplerden gelen yeni müşteriler bu açığı kapatmıştı.

Halen işlerin iyi olduğu dönemlerdeki müşteri sayısını korumakta ve o dönemdeki sayının üzerine nasıl çıkabileceği konusunda çalışmalar yapmakta.

Gözardı edilemeyecek bir konu ise ;

Kitaplarda yazılan iş stratejisi tavsiyeleri tek başlarına çok önemli görülmese de , iş hayatıyla uyumlu bir şekilde birleştirilmesi , işletmelere önemli katkılar sağlar.

20 Eylül 2010 Pazartesi

Girişimciler İş Yaparken Nelere Dikkat Etmeli

Girişimcilikte önemli bazı noktalara değinmek istiyorum.

İlk olarak ,

Bir çoğu diğerlerinin yaptığından farklı bir değer yaratmamakla birlikte yaptıkları şeye gereğinin üzerinde bir değer verirler.

Yeni bir fikre ulaşıldığında başkalarından destek almamak doğaldır. Yalnız ileriki adımlarda büyümeye geçildiğinde farklı yetenekler gerekebilir.Bu tür bilgi ve yetenekler yeterli değilse destek alınmalıdır.

Stratejik ortaklıklar inşa etmek ,finansal öncelikleri belirlemek ,iş konusunda kendini geliştirmek gibi.


Paul Allen ‘ı göz önüne alalım.Bir çokları onu hala Microsoft ‘un içinde sanır.Oysa yıllardır şirket içinde çalışmamaktadır.Arada bir uğrar. Bu gerçeği kabullenmek zor fakat genelde kurucular için en iyisidir.

İkincisi ,

Başlamak için bekleme.En azından neden beklediğinin farkında ol.

Son olarak ,

Şunu öğren , bu senin işin değildir.En kötü günde bile kendini aptal gibi hissetme ,başarıda çok zeki ve supermen gibi hissetmemen gerektiği gibi.

Ego tuzağına düşme

Her işin kontrolün dışı şartlardan etkilenebileceğini kabul etmelisin.

13 Eylül 2010 Pazartesi

Ekonomilerdeki Bozulmalar Fırsatlar Yaratır

Ayakta kalabilmek , bir çok yöneticinin finansal kriz dönemlerinde öncelikli stratejisidir.

Sağduyulu insanlar büyük belirsizlik dönemlerindeki finansal ve pazarların görünümündeki değişikliklerin anlamının farkındadır.

Neredeyse her gün değişiklik olan ortamlar ise stratejik kazançlar için uygundur.


Asya Coca colanın yöneticisi Daft 1997 yılında bu durumun farkındaydı . Yatırımların kararsızlığa dönmesi ve artan develuasyonlar bir fırtınanın işaretini veriyordu.

Panik ortamı yayılırken ekibi ile yaptığı toplantılarda ortamda görülen yeni büyüme fırsatlarını masaya getirdi.Sonrasında şirket ikinci dünya savaşı sonrasındaki en büyük başarısını gerçekleştirdi.

- Satın alma fırsatlarına konsantre oldu.

- Bir kaç yıl sonra Güney Koredeki en büyük şişeleme tesisini satın aldı.

- Küçük perakende satış yerlerinde gelişim gösterdi. Çin ,Japonya dada benzer işler yaptı.

- Ülkeler çapında planlanmış pazarlama bakışını ,bölgesel stratejilere dönüştürdü ve yerel kahve ve çay markaları satın aldı.

- Alüminyum ,kahve ve pet şişe alım koşullarını yeniden düzenledi.

Bu şekildeki avantajları yalnızca dünya firmaları yaşamamakta.

Asya krizinin başlangıcında Güney Koreli HCB devlet kontrolünde orta ölçekli , ev kredileri veren bir bankaydı.Piyasa değeri ise 250 milyon dolardı.

Cesur Ceo ‘su Kim ile çalışanlarına organizasyon ,strateji ve performans kültüründeki değişikliklerle krizde değişimin önemini kabul ettirdi.2001 yılında başka bir banka ile birleşmenin yolunu açtı.Birleşme öncesindeki değeri ise 2.1 milyar dolara ulaşmıştı.

Bir diğer örnekse 90 ‘ların başındaki Rusyadaki değişimi şansa dönüştüren Roust .

Tüketim ürünleri dağıtıcısı olan firma zora düşen bankaları düşük fiyatla alma olasılığını görmüştü.Fakat parası yeterli gelmedi.Altı ay sonra sağlam bir iş planı yaptı ve işe almak için diğer bankaların üst düzey yöneticilerine götürerek şu an önde gelen tüketici kredisi bankalarından RSB ‘yi kurdu.

Örnekler belirsizliklerin yeni görünümler çıkardığını ortaya koymakta.

kaynak:accessmylibrary

3 Eylül 2010 Cuma

Ekonomik Durgunlukta Farklı Şeyler Yapılabilir

Durgunluk işaretlerinin göründüğü bir dönemde şirketler bazı şeyler yapabilirler.

Pazarlama bütçelerini kısmak yerine bu ortamda müşterilerin neler isteyebileceğini tanımlayıp uygun cevapların üretilmesi önem kazanır.

Müşteriler artık daha fazla araştırmakta ve satın almada isteksiz.Alımlarını ertelemekte veya daha az almakta.

Ekonominin zor dönemlerinde insanlar evde daha uzun süreler kalırlar. Konu dikkate değerdir.

Ürün çeşitlerinizi gözden geçirin.Çok özel ürünlerden daha fazla çok özellikli ürünleri düşünün.

Satıcıları destekleyin.Belirsiz dönemlerde kimse fazla stok tutmak istemez.

Fiyatlama stratejinizi gözden geçirin . Müşteriler çevrelerindeki en iyi teklifleri değerlendirmek isterler.

Örneğin daha küçük paketler ve düşük fiyatlar.

Şirketler pazar payı konusunda bir rekabet içindedir ve bazı şartlarda ayakta kalırlar. Maliyet yapısının farkında olmak fiyat promosyonlarında hareket alanını genişletir.

Şirket değerlerini gözden geçirin.Ceo ‘lar müşteri ve çalışanları için daha fazla süre harcamalı.

Başarılı şirketler böyle dönemlerde pazarlama stratejilerinden vazgeçmeyip , stratejilerini pazara uydururlar.

kaynak:hbs