gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

26 Şubat 2009 Perşembe

Arabamla Kahve Satıyorum

BW ,Avrupa Genç Girişimciler

Grant Lang

Mozzo


Üniversitede işletme ve pazarlama okurken Lang ,okul çıkışı cafelerde çalışıyordu.

24 yaşında .

2005 yılında Mozzo isimli kahve şirketini kurdu.

Önce kendi kahve dükkanını açmayı denedi.Fakat yeterli sermayesi yoktu. Bu yüzden Hindistana özgü iki tekerlekli bir araba satın aldı ,güneş paneli ve rüzgar tribünü ekledi ve doğa dostu olarak arabada kahve satışına başladı.

Arabasına yerel ressamların resimlerini astı ,yerel şarkıları çalmaya başladı.

İlk yıl 225.000 dolarlık satış yaptı. % 5 ‘ini toplumsal amaçlar için bağışlayacak.

Gelecek yıl kahve dükkanları açmayı hedeflerken markasının bir hayat tarzı haline geldiğini kabul etmeye başladı.

17 Şubat 2009 Salı

Girişimde Farklı Yollar Dene

BW ,Avrupa Genç Girişimciler

Albrechtson Holdings

Therese Albrechtson


O yirmiüç yaşında ekonomi ve sosyal bilimler okumuş.

İki yılın üzerinde bir süredir üç farklı sektördeki firmayı ortaya çıkaran önemli bir girişimci.

Geçenlerde sattığı ilk firması savunma spreyleri ve alarm gibi ürünler satıyordu.

Bir diğeri ise İsveçte 60 mağazada takı ,giyim ve çanta ürünleri satan Greyzone


2008 yılında kurduğu It firmalarına ,okullara ,şirketlere yönelik etkileşimli yazı tahtası firması.

‘’Başarının yolunu inşa etmek kendine inanmana ,fırsatları görebilmene ve hiçbir zaman vazgeçmemene bağlıdır .

Herkesle aynı yolda yürümeyi seçersen aynı istasyona varır ,aynı sonuçlara ulaşırsın ‘’ diyor.

Diğer bazı özellikleri ise ;

Kurumsal sloganı ‘’ Rekabete meydan oku ‘’

Kişisel sloganı ‘’ Yeni bir gün ,yeni fırsatlar ‘’

Güçlü – zayıf yönleri ;

Güçlü yönleri ;

Sosyal yetenekleri ,mücadelecilik ,onur , rekabete meydan okumak

Zayıf yönleri ;

Hayır demede zorlanması ,riskleri her zaman görememesi

Avantajları ;

Altyapısı ,sosyal çevresi ,girişimcilik ruhu

9 Şubat 2009 Pazartesi

Durgunluk Dönemlerinde Yapılabilecek İşler Vardır

Dünyadaki ekonomik düşüşün hepimiz farkındayız.

Kriz sırasındaki genel eğilim harcamaları kısmaktır.Ne yazık ki böyle dönemlerde şirketler fırsatları tanımlamak yerine , küçülme ve potansiyel zararları kesme yoluna giderler.

Oysa yapılabilecek işlerde vardır.

Örneğin master gibi eğitim programları .Çünkü kendilerinin iş güvenliğinden uzaklaştığını düşünen yöneticiler başka bir iş veya sektörde çalışabilmek için bunu tercih edebilirler.

Herkes bilgiye aç olmayabilir.Yalnız şirketlerde yöneticilerinin becerilerini arttırabilmek için böyle günlerde daha iyi fiyatlara eğitim verme yoluna gidebilirler.

Geçenlerde ingilterede yapılan bir araştırma son bir yılda ikinci el satışların % 22 arttığını ortaya koymakta.

Romanyada en çok araştırılan ise ikinci el yedek parça ,araba ve motosiklet . Orada Otomobil sektörü ikinci el çözümlere konsantre olmakta ve bugünlerde işlerde hızlı artış yaşanmakta.

Örneklerde de görüldüğü gibi finansal krizler , olumsuz bakış açısına rağmen çeşitli sektörlerde fırsatları ortaya çıkarabilir.

kaynak:secareanu

4 Şubat 2009 Çarşamba

Satılan Bir Üründe Fiyatının Haklı Çıkması Önemlidir

Pazarlama tavsiyeleri sıkça tekrarlansada ,işinizi somut bir şekilde sizin adınıza yapmaz.

İhtiyacı bul ve doldur pazarlama başarısında önemli bir anahtardır.

Gerçekse İhtiyaçları bulup doldurduktan sonra kullanımı tavsiye ederken sizden fiyat beklenmesidir.

Bunlar hakkında düşünün .

İnsanlar evlerinin çatısını tamire gereksinim duyarlar.Yalnız zamanında ,saygılı hizmet ,temiz çalışanlar ve yapılan işin garantisini isterler.

İnsanlar bilgisayar ağı kurulumuna gereksinim duyarlar.Yalnız bu işten iyi anlayan ,karşısındakini saf yerine koymayan ,boş konuşmalar yapmayan insanlarla çalışmak ve arıza olduğunda parçanın hemen bulunmasını isterler.

İnsanlar ihtiyaçları için bir şey aldıklarında bazen somurtkan olabilirler.

İnsanlar hoşlandıkları bir şey aldıklarında daha yüksek bir bedel ödeyebilirler.

Servis ,perakende , firmadan firmaya satış ne iş olursa olsun .

İş konusundaki çabanız , ürünün etkisinden fazla fiyatını haklı çıkarmalıdır.

Müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanırken ne istediklerini gözden kaçırırsanız ,
istediklerinizi yapmamaya başlarlar .

Bir istek bulun ,pazara dokunun ve ileriye götürün .


kaynak:entrepreneurslife