İş fırsatları her yerde .
Nerede bir verimsizlik görürseniz ve şöyle daha iyi olurdu derseniz , verimsizliği doğrularsınız . Sonrasında kendinizin veya ekibinizin yetenekleri sayesinde daha iyi çözümler bulabilirsiniz .
Bu oldukça ilginç bir iş fikri olabilir .
Yeni bir iş yapabilmek için çoğu zaman en iyi fikirler müşterilerden gelir .
Onların hangi fiyata , nasıl ürünler istediklerini anlamaya çalışın .
İnternet çağında girişimcilerin müşteri ihtiyaçlarını anlamaları kolaylaşmıştır . E-bay ‘ in başlangıcına baktığımızda alıcı ve satıcıların bir araya geldiği bir platform oluşturduğunu görürüz .
Diğer şirketlerde benzer modeller kurmuşlardır . Paypal insanlara online ödeme kolaylığı , Flycast internet reklamları olanağı sağlamıştır .
Hepsi insanların ihtiyaçlarını o güne kadar tanışılmamış araçlarla çözerek pazardaki yerlerini almışlardır .
Yeni bir işe başlarken riskleri tanımlayabilmek önemli .
Bu konuda akla gelen ilk soru ;
Ürünle ilgili gerçek bir pazarın bulunup bulunmadığıdır .Yapılacak şey ise müşteri analizleridir .
Müşteriniz kimlerdir ?
Müşterileriniz ne almak ister ?
Ne zaman almak ister ?
Diğer bir soru ;
Rakiplerinizin kim olduğudur , onlar müşterileri için neler yapıyor ? Sizin aklınızdaki ürünü yapıyorlar mı ? Eksikleri neler ?
Bu çalışmalar pazarda fark edilmemiş ihtiyaçların anlaşılmasına yardım ederek pazarda farklılaşabilme şansını ortaya çıkartır .
Ayrıca ;
Girmek istediğiniz pazarla ilgili çalışmalar gerekir .
Pazar büyüyor mu ? , küçülüyor mu ?
Yapılacak işle ilgili düzenlemeler de araştırılmalı .
Finansal ve teknolojik ve ürünle ilgili riskler göz önüne alınmalı .
Şu an başarısını herkesin kabul ettiği girişimciler , yalnızca yeni bir iş kurmamış şirketlerinin büyümesini de yönetmişti .
Bazen girişimciler pazarların kendileri gibi düşündüğü yanılgısına kapılırlar .
Örneğin mühendislik altyapısına sahip olanlar ürünlerinin teknolojik veya mühendislik özelliklerine fazlaca önem verirler . Oysa müşteriler teknolojiyi değil , ihtiyaçlarını çözen değer katılmış ürünleri satın alırlar .
Az gelişmiş ülkelere yaptığım ziyaretlerde insanların yeni bir işe başlama konusunda çekingen olduklarını fark ederim . Başarılı bir girişimci özelliklerine sahip olmadıklarını düşünürler .
Girişimcilik risklidir , yalnız girişimci arkadaşlarımı incelediğimde hiçbirinin eşsiz özelliklere sahip olmadığını görürüm .
Az gelişmiş ülkelerdeki girişimcilerle ilgili düşüncem onlarında büyük başarılar yakalayabileceğidir .
Kendi işlerini yapmaya başlamaları GM ‘de çalışmaktan daha riskli değildir .
kaynak:wharton
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder