Ürün veya hizmetinizi fiyatlandırmak istediğinizde stratejilerinizin olması gerekir .
Rakiplerinizin fiyatını kırmak mı istiyorsunuz ?
Daha yukarıda bir fiyat mı düşünüyorsunuz ?
Gerçekte bu durum , müşterilerinize ne sunduğunuz ile ilgilidir .
Fiyatlama stratejilerine bir göz atalım ;
Pazara giriş fiyatlaması
Düşük fiyat belirleyerek pazara hızlıca giriş yapabilirsiniz . Yalnız düşük fiyatın sizi zarara uğratarak pazar dışına itmesi konusuna dikkat edin .
Pazarın kaymağını toplama fiyatlaması
Bu bir bakıma pazara giriş fiyatlamasının tersidir . Kimsede olmayan bir teknoloji avantajına mı sahipsiniz ? Müşteriler bu durumda size daha fazla ödeme yapmaya istekli olabilir .
Pazar liderini takip etme
Bazen pazardaki diğer firmaları takip edebilirsiniz .
Değişken fiyatlama
Örneğin araba , gayrimenkul , ebay satışlarında bu yöntemi kullanabilirsiniz . Bu yöntem ekibiniz ve müşteriler arasında pazarlığı kapsar .
Esnek fiyatlama
Bu yöntem genelde hizmet sektöründe kullanılır . Satış yaptığınız müşteri türüne göre fiyat değişir .
Tek fiyat uygulanması
Tüm ürünlerinizi tek bir fiyattan satmak anlamına gelir . Yöntemi uygulamak kolaydır . Yalnız esneklik uygulanamaz . Ayrıca istikrarsız ve enflasyon olan pazarlarda uygulaması zordur .
kaynak:startupstudents
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder