İş yapmak isteyenlerin keşfetmesi gereken en önemli şey , ne tür bir iş yapacaklarına karar vermeleridir .
İş yapmaya başladığımda aklıma gelen ilk fikir , insanların ihtiyaçlarının ölçülebilir olduğu bir konu bulmaktı . Yüzlerce iş fikri arasından seçim yapmadan önce bu soruya cevap bulmaya çalıştım .
Müşterileri anlamak
İş fikrini ulaşmadan önce müşterileri anlamak tuhaf gelebilir . Cevabı ise basit . Müşterileriniz bir iş yapar , bu yüzden müşteri olmadan iş yapılamaz .
Bir iş fikrine ulaştıysanız fikri , size göre potansiyel müşterilerin nasıl bir şey isteyecekleri konusunda geliştirmeyi denemeyin yalnız onların gerçekten ne istediklerini keşfedin .
Bir çok işadamı akıllarına gelen bir fikir konusunda iş yapmaya başlar , çok geçmeden hedef pazarın bunu istemediğini fark etse de para ve süre harcar .
İstek
İstek insanın yaptığı işe ilgi duymasıdır . ilk 1 – 1,5 yıl işleri yoluna koyabilmek için günde onbeş onsekiz saat çalışmak gerekebilir . İlave saatler çalışmak için gerekli enerjiyi bulamıyorsanız iş fikriniz size yeterince etkileyici gelmemiş olabilir .
Rekabeti anlamak
Her işte rekabet vardır . Sinemayı düşünün , video kiralayan firmalar , televizyon ile doğrudan , bowling veya insanların boş vaktini değerlendiren diğer aktivitelerle dolaylı bir rekabet içindedir .
Bazı rakipler sizin ürünlerinizin benzerlerini daha düşük fiyata pazara sunabilirler . Aşırı fiyat rekabetinde işinizi geliştirmeye çalışmak mükemmel bir iş fikri olmayabilir .
Nakit akışı
İş dünyasındaki bir çok girişimcinin büyük iş fikirleri olsa da kendilerine gerekli sermayeyi anlayamadıkları için başarılı olamadıkları göz ardı edilmemeli . Kira , giderler gibi masrafları karşılayamadıkları için başarısız olan büyük fikirler görülmekte .
Sen
Kendini tanıyor , güçlü ,zayıf yönlerini biliyor musun ? Bunları bilmek hazır olmaktır . Yaptığın iş sana ilk günden itibaren maaş vermeyebilir . Buna ihtiyacın varsa yapacağın iş uygun olmayabilir .
kaynak:businessknowhow
1 yorum:
tavsiyeleriniz olumlu finas bigi ve sabıla çalış
Yorum Gönder