Yeni bir işe başlama kararı verildiğinde başarısızlığa neden olan bir konu , müşterilerin istediklerini yapmak veya yapmamaktır . Yaparsanız başarı şansına sahip olursunuz .
Bunun yanı sıra başarısızlıkta başka etkenler de vardır .
Tek bir kurucu olması
Kaç başarılı başlangıç girişiminin tek kişiyle kurulduğunu hiç düşündünüz mü ? Bunun anlamı genelde kurucunun iş konusunu detaylı bir biçimde tartışacak , fikir alışverişi yapacak , yanlış kararlar almasını engelleyecek birilerini bulamamasıdır .
Yanlış Yer Seçimi
Her yerde o iş için uygun işgücü bulamayabilirsiniz . Örneğin bilişim alanında silikon vadisi bir çok yere göre avantajlıdır .
Çok Kişiyi İlgilendirmeyen Ürün Seçimi
Örneğin çocukların yaptıkları sporları araştırıyorsanız belirli yaşlardakiler topla oynanan oyunlar konusunda çekingendir .
Taklit Fikirler
Başarılı olan başlangıç girişimleri çoğunlukla kendi fikirleriyle yola çıkarlar .
Düşüncelerini iyi uyguladıkları içinse pazarda ön plana çıkarlar .
Başarılı bir örneği taklit etmek yerine farklı versiyonlar üzerinde fikir yürütmek daha anlamlıdır .
İnatçılık
İyi sonuç alan bir çok başlangıç girişiminde orijinal plan pazarın dikkatle incelenmesi ve yaşanan tecrübeler sonucu değişikliklere uğramıştır . Yeni fikirlerin işe uygulanmasına hazır olunmalıdır . Burada zor olan ise eski fikirden vazgeçmektir .
Kötü Programcıların Seçilmesi
90 ‘larda bir çok e-ticaret platformunun başarısızlığa uğramasında kötü programcıların payı yüksektir .
Yanlış Platform Seçimi
Platform bir evin yapılması gibidir . Kullanışlılık açısından destekler veya sınırlar . Seçimi iyi programcılarla yakından ilgilidir .
Pazara Sunumda Yavaşlık
Pazara sunumdaki gecikmeler konusunda her zaman nedenler bulunabilir . Diğer yandan her şey hazırsa serüven başlamalıdır .
Pazara Erken Giriş
Bir çok başlangıç girişimi pazara erken sunum nedeniyle imaj kaybına uğrayıp kaybolup giderler .
Müşterilerin Düşünceleri Hakkında Fikir Sahibi Olunmaması
İnşa ettiğiniz şey sizin için değil müşteriler içindir .
Kazançlı Olmaması
Yeterli gelir sağlayamayan başlangıç girişimleri bir süre sonra durur .Bu durum uçağın havalanabilmesi için yeterli yakıtının olmaması ile benzerdir .
Çok Fazla Para Harcamak
Çok fazla harcamak dikkatsiz harcamalara yol açarak daha sonrası için sermaye eksiği yaratabilir .
Çok Fazla Sermaye Toplamak
Yatırımcılardan toplanan işletme sermayesinin yüksek olması karar almada güçlükler yaratabilir .
Yatırımcılarla İlişkilerin Zayıflığı
Bir çok yatırımcı girişimin hızlı ilerlemesi için girişimciyi serbest bırakır . Fakat bu durum yatırımını merak etmeyeceği anlamına gelmez .
Müşterilere Katlanmak
Örneklere bakıldığında yarışı kazanan firmalar kullanıcıyı hep birinci sıraya koyar ve sonra para kazanma yolunu seçer .
İşe Konsantrasyonun Azalması
İnternet girişimlerinde kullanıcıları çekmek için bilgisayar başında uzun süre harcamalısınız .
Kurucular Arasında Anlaşmazlık
Başlangıç girişimlerinin ortalama % 20 ‘si kurucuların ayrılmasıyla sonuçlanır . Üç kurucu varsa ve biri giderse iş yürüyebilir . İki veya bir kurucu varsa siz karar verin .
Yeterli Çabanın Gösterilmemesi
Başarısız internet girişimlerinin çoğunda kurucuların maaşlı işlerini bırakamamaları bir etkendir .
Yukarıda belirtilenler tek başlarına başarısızlık nedenleri değildir . Beceriksilik , şanssızlık gibi şeyler de etkili olabilir .
kaynak:paulgraham
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder