İş yapma stratejileri konusunda yapılan teorik tavsiyeler pratik hayatta bir fayda sağlar mı ?
Geçenlerde hizmet sektöründe bir küçük işletmesi olan arkadaşımın sözleri bu konuda yazılan teorik bilgilerin kulağa ilginç gelmesi dışında , uygulamadaki etkileri konusunda beni düşünmeye sevketti.
Anlattıkları , işletmecilik kitaplarında da yazan sıkıcı ama bilimsel , bir çok işadamı için göz ardı edilebilecek önemdeki bilgilerin başarıda etkisini vurguluyordu .
Hikayesi ise şöyle ;
Birkaç ay önce kriz stratejileri konusunda okuduğu bir yazı , giderleri azaltmak yerine bazı stratejik manevralarla satışların böyle dönemlerde de arttırılabileceği konusunda ipuçları içeriyordu.
Bu bilgileri kendi işletmesi için değerlendirdi.
- 4 kişi çalıştırıyordu.1 kişi ile de işlerini sürdürebilirdi. Bu durumda hizmet kalitesinden ödün vermesi gerekecekti.
- Sektördeki rekabetten dolayı promosyonlar yapması gerekliydi.Durdurması giderleri azaltacaktı. Rakipleri de azaltmıştı.
- Doğalgaz ,elektrik gibi sabit maliyetleri yükselmişti.Rakipler bu durumda fiyatları arttırmıştı.
Kendi stratejisini geliştirerek şunları yaptı.
- Kimseyi işten çıkarmadı.
- Promosyonları arttırdı.
- Fiyatlarını sabit tuttu.
Sonrasında ;
- İşini kaybetmeyen personelin performansı ve iş kalitesi yükselmişti .
- Artan promosyonlar , hizmet kalitesinin korunması ve değişmeyen fiyatlar yeni müşterileri getirmişti.
- Kriz nedeniyle müşteri sayısı başlangıçta azalsa da rakiplerden gelen yeni müşteriler bu açığı kapatmıştı.
Halen işlerin iyi olduğu dönemlerdeki müşteri sayısını korumakta ve o dönemdeki sayının üzerine nasıl çıkabileceği konusunda çalışmalar yapmakta.
Gözardı edilemeyecek bir konu ise ;
Kitaplarda yazılan iş stratejisi tavsiyeleri tek başlarına çok önemli görülmese de , iş hayatıyla uyumlu bir şekilde birleştirilmesi , işletmelere önemli katkılar sağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder