gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

7 Eylül 2011 Çarşamba

Bir Ürünü Sattıktan Sonra Ne Yapmalı

Bir çok firma ürününü müşteriye satmak konusuna konsantre olur .

Müşterinin eline geçtikten sonrası ile ilgilenmez .

Oysa müşteri bağlılığını ortaya çıkaran , ihtiyacını karşılaması , eksiklerinin olması veya hayal kırıklığı yaratmasıdır .

Satış sonrasına verilen önem firmalara ürünün , sorunlarının giderilmesi , farklı ihtiyaçları fark ederek yeni ürünler geliştirilmesi şansını verirken , müşteriye verilen değerin hissettirilmesi , tekrar ve tekrar alışverişe neden olur . Örneğin bir restoran ‘ a yemeğe gittiğinizde gösterilen güler yüz olumlu bir etki sağlasa da , yemeklerden memnun kalınıp kalınmadığı , servisin tatmin edici olup olmadığı soruları genelde sorulmaz .

Müşterinin restoran tercihinde en önemli konular ise ödediği hesabın karşılığına uygun bir yemek ve hizmet kalitesidir .

Güler yüzlü çalışanları olsa da , yemekleri beğenilmeyen , kötü servisli bir restorana insanlar kolay kolay ikinci defa gitmeyi tercih etmez .

Restoran örneği , bir buzdolabı , salon takımı , şekerleme , elbise veya başka bir ürün aldığınızda da müşteri sadakati konusunda karşınıza çıkar .

Hiç yorum yok: