gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

15 Aralık 2010 Çarşamba

Firmalar Büyürken Nelere Dikkat Etmeli


Dar ve fazla yolculu uçaklar , uçuşlardaki gecikmeler ,çifte rezervasyonlar.

Bir hava yolu firması rekabetçi fiyatları , güleryüzlü hizmetleri ,televizyonlu deri koltukları ile pazarda müşteri memnuniyeti sağlamış ve payını hızla arttırmıştı.

Fakat bir sevgililer gününde her şey değişti.

Hava tahminleri olumsuzdu.Şirket , uçuş personelinin taksi kullanarak da havaalanına gelebileceğini belirtmişti.

O gün on yedi adet planlı uçuşları vardı.Fakat bir çok personel havaalanına ulaşamadı ,bir çok uçuş iptal oldu ve yolcular uzun süreler havaalanında beklediler.

Yaşanan sorunlar incelendiğinde şu sonuçlara ulaşıldı.

- Şirkette çalışan çok sayıda insan soruna müdahale etmek istedi. Fakat bu konuda bir eğitim almamışlardı.

- Acil durum birimleri vardı fakat kimse sorun karşısında ne yapabileceğini bilmiyordu.


- Hava koşullarının oldukça kötü olacağı biliniyordu , personel havaalanına yakın bir otelde konaklatılmadı.

Büyüyen bir firmanın kendisini geliştirebilmesi için bir çok yöntem vardır.Bunu yapmak için olumsuz sonuçların yaşanması beklenmemeli.

kaynak:hbs

Hiç yorum yok: