gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

24 Kasım 2010 Çarşamba

İş Fikirlerimi Yoksa Fırsatlarımı Fazladır


Girişimciler sürekli yeni iş fikirleri arasında gidip gelirler .

Buradaki marifet ise hangi fikrin büyüklüğünden öte , büyük iş olanaklarının önünü açabileceğidir .


Örneğin otuz yıl önce otomobiller için bardak tutucu büyük bir iş fikriydi , fakat kimse o dönemde bunu işe dönüştüremedi .

İş fikirleri ücretsi ve boldur . İş fırsatları ise iş fikirlerinin iyi tasarlanması ve araştırmayla ortaya çıkar .

Kumsaldaki kum taneleri içinden yalnızca en parlak fikri ortaya çıkartmak girşimcilerin kendilerine soracakları bir çok soruyu gerektirir .


Başlıca soru , bu iş fikri bir boşluğu dolduracak mı ? dır .

Zekice fikirler , bilimsel projelerden fazlası olarak ürün veya hizmetin talebine de yol açar .

Ürünü pazara sunana kadar pazarla ilgili farkında olmadığınız eksikler var mı ? sorusunun cevabına ulaşmalısınız .

Müşteri ihtiyaçlarına cevap veren iş fikriniz ortaya çıktığında yapmanız gereken , pazarın ürününüze hazır olup olmadığını anlamanın yanı sıra , ürününüzün hayatta ne kadar süre kalabileceğini de test etmektir .

İş fikriniz teknoloji hızla değişen bir ağırlıklıysa , raf ömrüne sahip olacak mı ? yoksa kısa süre sonra birisi daha fazla geliştirebilecek mi ?

Ürününüz bir raf ömrüne sahipse pazar engellerinin ne kadar büyük olduğunu düşünmek gerekecektir .

Örneğin iş fikriniz iyi fakat patent alınamayacak özellikteyse her gün daha büyük bir rekabet tekrarlanacaktır.

İş fikriniz patent gibi nedenlerle pazara başkalarının kolay girmesini önleyici niteliklere sahipse fikrin ne kadar büyük olduğu somutlaştırılmalı .

Küçük işletmeleri inceleyen Susan , yapayalnız bir işiniz varsa gerçekte bir işe başlamış sayılmazsınız , yanlıca kendinize bir iş yaratmış olursunuz diyor .

kaynak:entrepreneur

Hiç yorum yok: