gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

28 Ocak 2010 Perşembe

Kendi İşimi Kurabilirmiyim

Yaşım yirmibir olsa da bir girişimci olarak kendi işini yapmaya başlangıcın hayattaki en zorlu şeylerden biri olduğunu söyleyebilirim .

Ön hazırlıklar , Pazar araştırmaları , iş planları , yoğun koşuşturmalar yalnızca başlangıcın yarısıdır .

İsterseniz kendi işime nasıl başladığımı size anlatayım .


İkibinbeş yılı başlarında üniversiteyi bırakarak kendi işimi yapmaya karar verdim . Çok zor bir karar değildi , çünkü hep kendi işimin patronu olmak istemiştim .

Başlangıçta kimse bana şu güne kadar iş planının , projelerini bitirmelisin diye bir süre vermemişti . Ama gerçekten zordu , nereden başlamam gerektiğini bilmiyordum .

Birkaç yol izlemeye karar verdim .

Bir tanesi beni dinleyen herkese fikrimi , iş planımı anlattım .Bazıları ‘’ nereden başlaman gerektiğini bilmiyorum ‘’ derken , bazıları ise bazıları cesaret veriyordu , tavsiye veren de çoktu ama hala iş yapmaya nasıl başlayacağımdan emin değildim .

Henüz iş yapmaya başlamadığımdan vazgeçmekte kolaydı .

Aklıma iş konusunda tavsiyeler alabileceğim bazı iş siteleri ve birlikler geldi

Finansman bulmakta zordu . İş yapmaya hazırlıklıysanız bankalardan yana biraz şansınız olabilir . Bu durum birazda ekonominin gidişatıyla ilgili .

İnsanlara iş planlarım ve projelerimi anlatmak için ne kadar süre harcadığımı inanın bilmiyorum . Bazı iş danışmanları ise destek verdi ve hala birlikte çalışıyoruz .

İşim internet üzerineydi , bu yüzden ofisin merkezi bir yerde olup olmaması önemli değildi . Küçük bir ofis kiraladım .

Hayalim yanımda bir çok insanın çalışmasıydı . Yalnız başlangıçta böyle yapmadım . Dört kişiyle çalışmaya başlayınca daha büyük bir işyerine geçtim .

Bu arada tedarikçiler , müşteri memnuniyeti , işe alma , büyüme , kredi ihtiyacı gibi konularla da uğraştım .

kaynak:ezinearticles

Hiç yorum yok: