gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

30 Nisan 2008 Çarşamba

Web Barındırma İşimde Ortak İstemiyorum

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2006

Alex Melen ,22

T35 Hosting


Alex web barındırma şirketini 1999 yılında kurdu.Çünkü bir fırsat vardı.

O dönemlerde web barındırma şirketleri pazarda alınıp satılmaya başlamıştı Örneğin Yahoo 3.5 milyar dolara Geocities ‘i almıştı.

Açık olan , rakiplerden farklı şeylerin yapılması gerektiğiydi.

T35 ücretsiz sınırsız alan ve bant genişliği imkanı sundu.Daha fazla geliri reklamlardan sağlayacaktı .

Düşündüğü formul başarıyı getirdi.

Yatırımcıların desteğini almadan devam etmek zor bir durumdu.Bir çok yatırımcıdan satınalma teklifi geliyordu.Fakat Alex bunları reddediyordu.Çünkü pazarda yalnızca onun uyguladığı ücretsiz barındırma hizmetinden vazgeçebilirlerdi.

Şirketi için kısa vadeli üç strateji belirledi .


Yalnızca virüs pazarlama

Üyelere kendiisimleri.com isim hakkını verme

İleride ücretli isim kullanımını desteklemek

2005 ‘teki net kazancı 40.000 dolar oldu. 2006 ise 45.000

28 Nisan 2008 Pazartesi

Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik

Gelişmekte olan ülkelerdeki Girişimcilik kavramı gelişmiş ülkelerdekinden ayrılır.

Bu durumu daha iyi anlayabilmek için o ülkelerdeki özel sektörün gelişimine bakmak gerekir.

Onların büyüme şansları sınırlıdır. Büyüme amaçlı girişimciler bir çok ülkede pazarın verimsizliğiyle karşılaşırlar.

Fakat bu durum karşısında şaşırırlar ve beklentilerine ulaşamazlar.

İş çevresiyle ,büyüme amaçlı girişimcilerin seviyesi arasındaki bağlantı göz ardı edilemez olsa da anahtar farklara odaklanması gerekir.

Bunlar ;

- Fırsatlar
- Finansal Kaynaklar
- İnsan Kaynakları

Bu farklar zengin araştırma çalışmalarını ve politikaların sürekli yenilenmesi gerektiğini düşündürür.

kaynak:papers

24 Nisan 2008 Perşembe

Kuyumculukta Diğerlerinden Farklıyız

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2006

Matt Lauzon ,21 , Jason Reuben, 21

Paragonlake

Onlar kuyumculuk işini tamamen değiştirdiler.

Firmaları müşterilerine , online olarak mücevherle ilgili tasarım şansı sunuyor. Tasarlanan ürünlerse çok kısa sürede teslim ediliyor.

Siparişi aldıklarında onu elde yapılabilmesi için bilgisayarda üç boyutlu olarak tasarlatıyorlar.

Onun dışında yaptıkları gerekli malzemeleri temin etmekten ibaret.

Bir yatırımcıdan 200.000 dolarlık kaynak kullanıyorlar.

İsterlerse büyüme amaçlı 500.000 dolarlık ek kaynak emirlerine hazır bekliyor.

21 Nisan 2008 Pazartesi

Çok Gencim Ve İşimde Tecrübeliyim

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2006


Sean Kelly ,23

Fit Fuel

fitfuel.com

2002 yılında Sean , sağlıklı yiyeceklerle otomatik satış makinelerini birleştirerek işini kurdu.

Bunu yapmak için 150 ‘den fazla markanın 500 ‘den fazla ürününü test etti.

Beslenme barı , enerji içecekleri ve diğer atıştırılan yiyecekler.

10 çalışanıyla 2006 yılında 3,5 milyon dolar ciro yapacağını düşünüyor.İnternetten ürünlerin % 40 ‘ını satıyor.

İş tecrübesinden mutlu olduğunu belirtiyor.

Henüz 23 yaşında ve onyıllardır sektörde yürüyen profesyonellerden daha hızlı yürümekte olduğunu düşünüyor.

18 Nisan 2008 Cuma

Onlarınki Bir Aşk Hikayesi

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2006

Sheena Lindahl ,24 ,Michael Simmons ,24

Extremee

Onlarınki bir aşk hikayesi.

Sheena iletişim okurken, işletme okuyan ve aynı zamanda kahve dükkanı olan Michael ile tanışmış .O zaman Sheena 17 ,Michael 16 yaşındaymış. Çıkmaya başlamışlar.

Diğer taraftan ilk yıl gençlere girişimcilik konusunda eğitim vermeyi hedeflemişler

Onların iletişime ihtiyacını anladıktan sonra danışmanlar ,girişimciler ve diğer başarılı insanlarla görüştükten sonra birikimleriyle bir kitap yazmışlar.

2003 ‘te yayınladıkları kitaplarının adı ‘’ Gençlerin Başarı Manifestosu ‘’

Daha sonra ülke çapında genç girişimcileri öğrencilerle buluşturan ve öğrencileri girişimciliğe ikna etmeyi amaçlayan ‘’Farklı Girişimciler Turu ‘’ serisine başlamışlar.

Kurumsal sponsorların da dikkatini çekmişler.2006 yılı gelirleri 100.000 dolar.Her şeyin daha iyi olacağını düşünüyorlar

16 Nisan 2008 Çarşamba

Bir Fikrim Var

İyi bir girişimci için ;

Gerçekler olaganüstü bir öğretmendir , okul ise başarısızlığı ertelemek için bir nedendir.

Burada temel konu : İçine dal ,risk al ,kendine meydan oku ,içgüdülerine güven

ve

Tecübelerden yararlan ve ayrıca tecrübe kazan


İyi bir fikrim var

Eğer bugün yeni bir işe başlıyorsan , istekli gençlerle başla ,sonra tecrübeli insanlarla işin pazardaki artıları ve eksilerini değerlendir.

Amaç pazara olabildiğince hızlı giriş yapmak olmalıdır.

Eğer güzel bir fikrin varsa ,akıllı insanları bir masa etrafına oturt, onlara güzel yemekler ısmarla ve iş modelini oluşturmalarına izin ver.

Diğer taraftan yeni girişimciler Pazar bilgisi , tepkisi konularına daha fazla süre harcamalı.

Hislerine güven ,sağlam danışmanlar bul . Genç, akıllı insanlarla çalış ,değişim içindeki sektörlere yönel .

Modası geçmiş yöntemlerle pazarı ele geçiremezsin .Pazarı keşfederek avantaj elde edebilirsin .

Girişimciler inanılmaz hızlı koşmalı ve odaklanmalıdır.Stratejileri ve taktiklerini düşünmeye biraz zaman ayırmalı ,pazarda neler olup bittiğine cevaplar bulmalıdır.

kaynak:hbs

14 Nisan 2008 Pazartesi

İşimin Yanısıra Sosyal Sorumluluklarımın Farkındayım

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2006

Sumaya Kazi, 24

The CulturalConnect

San Francisco

Sumaya Cultural Connect adında internetten medya yayıncılığı sitesi kurucusu.

Genç profesyonellerin birbirleriyle ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarla bağlantılar kurmasını hedefliyor.

Desiconnect Güney Asyaya yiyecek yardımı sağlıyor..Diğerleri ise Asia Connect ,Mid East Connect ,Latin Connect .

Kurumsal şirketlerdeki genç profesyoneller ve yardım kuruluşlarıyla işbirliği yaparak bu işi gerçekleştiriyor.

Africana Connect ‘i de kurmayı planlıyor.

Cultural Connect ekibinin tamamı 30 yaşın altında ve herhangi bir genel giderleri bulunmuyor.

Hiçbir reklam harcaması yapmadan Eylül 2006 ‘da 500.000 ‘den fazla sayfa gösterimi gerçekleşmiş.Yalnızca banner ile tanıtım yapıyor.

Sumaya bu işi boş zamanlarını değerlendirmek için yapıyor.

Ayrıca Sun Microsystems ‘in en genç pazarlama müdürü.

11 Nisan 2008 Cuma

Uluslararası Bilgi Dengesizliğini Ortadan Kaldırabilecek Alternatifler

SIS Portal ,

Avrupa’ da gençlerin olduğu Uluslar arası DijiDemokrasi ve Gelecek ile ilgili bir forum sitesidir.


Bu bilgi ağında projelere katılan küçük – büyük Avrupa şehirleri , okullar bulunmaktadır . SIS Portalı ‘nda haberleşme internet üzerinden olmaktadır.

- Demokrasi ve Gelecek ile ilgili Yerel ve uluslar arası materyaller toplanacaktır.

- Sanal dünya ‘da gençler okul ödevlerinin bir parçası olarak sanal ideal dünyayı inşa edecekler.Toplumsal olumlu mesajlar veren bilgiler toplandıktan sonra site çalışmaya başlayacak ve böylece gençler ve ilgi duyanlar ziyaret edecek ,toplantılar yapacaktır.

- Gelişme ile ilgili bilgi oluşturulması üye şehirlerdeki gençler tarafından yapılacaktır.


Örneğin bir bisiklet tasarlanması ve trafiğin düzenlenmesi ile ilgili bir düşünce ortaya çıktığında isteyen varsayımlarını ,fikirlerini paylaşacak ,

Sonuçta , belediyeler bunu uygulanabilir gördüğü taktirde somut bir başarı elde edilmiş olacaktır.

Böyle bir örnek Dijidemokrasiye gerçek bir katılımdır.

- SIS projesiyle ilgili Avrupadaki gençleri bilgilendirmek.

- Boş zaman aktivitesi olarak iş hayatındaki insanlarla gençleri bir araya getirmek.
Örneğin ; internet oyunları veya chat dünyası aracılığıyla bunu sağlamak.

- Bazı şehirlerde tasarlanmış sistemlerin paylaşılması

Örneğin ;

Bir kasabada öğrenciler ,okullar ,çocuklar ve diğer insanlar için etkili bir öğretim sistemi varsa , diğer şehirlerdeki , ülkelerdeki insanlar bunu kendi dillerine çevirip bilgi ağına koyar.

Projelerde gelişmekte olan ülke şehirleride yer alabilecektir.

Bu çalışmaların amacı gelişmiş ve gelişmekte olan şehirler ve ülkeler arasında bilgi paylaşımı yaparak bilgi dengesizliğini azaltmaktır.


kaynak:globaledevelopment

9 Nisan 2008 Çarşamba

Kredi Kartlarında Farklı Uygulamalar Planlıyorum

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2006

Jared Isaacman , 23

United Bank Card


Jared ülke çapında kullanılmak üzere ortak bir banka kartı üzerinde çalışmayı planladı.

Eşsiz bir fikre sahip değildi.Bununla birlikte bir kredi kartı firmasında bilgi işlem bölümünde çalıştığı için büyük finansal kurumların kredi kartında müşterilere daha fazla yayılmak istediğinin farkındaydı.

Sektör modası geçmiş yazılımlar kullanıyordu.Bu yüzden müşteri açısından işlem süreci yavaştı.

Bu yüzden sorunun önemini kavradı ve yakın arkadaşları ve ailesiyle birlikte haftada yüz saat kuracağı şirketin ana hatlarını oluşturmak için çalıştı.

Dışardan fon bulmak yerine büyükbabasından 10.000 dolar almasının yeterli olacağını düşündü.Yıl 1999 ‘du .

2005 yılında firması 56 milyon dolarlık iş yaptı 2006 ‘dada benzer şekilde gerçekleşti.

Oluşturduğu Kart , restoranlarda ,çok mağazalı perakendecilerde ve kredi kartı kullanan diğer işyerlerinde kullanılıyor.

Önümüzdeki dönemde firma satın almalarla Pazar payını genişletmeyi planlıyor.

7 Nisan 2008 Pazartesi

Alışverişte Fiyat Karşılaştırması Bence Önemli

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2006


Eliot Horowitz , 25

Shopwiki


Eliot Dijital tanıtım şirketi Doubleclick ‘te çalışırken online alışveriş konusunda fiyat karşılaştırmalarına bakınca tarafsızlık konusunda hayal kırıklığına uğradı.

Bilgisayar mühendisliği ve yapay zeka okuyan Eliot bu probleme çözüm bulmaya koyuldu.

6 ay boyunca bu konuda çalıştı ve 2005 ‘te piyasaya girdi.

Şirket 2006 ‘da henüz kara geçmedi. Bir venture kapital firmasından 6.2 milyon dolar fon aldılar.

2008 ‘de online alışveriş konusunda başlıca oyunculardan biri olmayı hedefliyor.

4 Nisan 2008 Cuma

Öğrenciler Para Kazanmak İçin Ne Tür İşler Yapabilir ?

Kolejde okurken nasıl para kazanabileceğim konusunda umutsuzdum.

Öğrenciler için cazip görünen düşük ücretli part time işler bana cazip gelmiyordu.

Bu yüzden kendime bir iş planı yaptım ve harekete geçtim.

Sıcak bir yaz gününde düşünceli bir şekilde yürür ve çabalarım sonucu müşteriler gelsin diye dua ederken ilk müşteri tepkisini aldım .

Bir hafta içinde ihtiyacımdan fazla para kazanabilecek duruma gelmiştim.Bir yıl içinde ise 100.000 dolar kazanmıştım ki ailesiyle yaşayan bir öğrenci için hiçte fena değildi.

Bu ilk girişimim havuz hizmetleri ile ilgiliydi.

Daha sonra bir düzineden fazla karlı küçük işler buldum.Analiz yaptığımda bunların çeşitli başarı nedenleri vardı.

İlk yaptığım Havuz işinde ise tek başarı nedeni fiyattı.Diğerlerinden % 20 düşük fiyat vererek insanların dikkatini çektim ve pazara rakiplerden farklı bir şekilde girdim.

Ben Florida ‘da yaşıyorum.Burada ortalama havuz bakım ücreti aylık 65 dolar civarında .6 aylık bir dönem için baktığımda bir evden 390 dolar kazanırım .Aylık fiyatı 50 dolara indirsem 6 ayda yalnızca 90 dolar kaybederim.

Karşılığında ise yeni müşteriler ,müşteri bağlılığı , uzun süreli müşteriler kazanabilirim . 6 ay sonunda fiyatı rakiplerimin seviyesine yükseltsem müşterilerimin % 95 ‘ini yinede korurum.

Ayrıca unutmamalıyım ki fiyatı yukarı çekmesemde para kazanıyorum.

Küçük hizmet işleri için öneriler ;

- Fiyatla rekabet edebileceğiniz işleri araştırın ve tanımlayın

Örneğin ev temizliği ,bahçe bakımı ,çöp temizliği ,araba yıkama gibi.

- Kendinizi müşterilere tanıtın ve neden işinizi iyi yapacağınızı açıklayın.

- Müşteriler sizinle çalışmayı kabul ettiğinde hemen işe başlamak için hazır olun.


Mr.Masterson '' Düşük fiyatla rekabet bir iş adamının keşfedebileceği en önemli sırdır '' der.

Bu yöntem aynı zamanda küçük işletmelerde Pazar payı almanın ve müşteri tabanı yaratmanın bir yoludur.

Bununla birlikte düşük fiyat tek başına pazarda uzun süre kalabileceğiniz anlamına da gelmez.


Çok sayıda çalışanınınz ,yatırım ihtiyacınız varsa başka faktörleride gözönüne almak gerekir.

kaynak:smartbizideas

2 Nisan 2008 Çarşamba

Yeni Ürünler Pazarda Her Zaman Başarılı Olmaz

Önemli oranda yenilikçi ürün pazarda başarısızlığa uğrar.

Bu neden kaynaklanır ?

Bir çok yenilik özünde insanlarda davranış değişikliğine yol açar.

Genellikle müşteriler kolay kolay değişmez belirli alternatifler içinde düşünürler.

Ürün geliştiricilerde genelde yenilikleriyle kolay kolay değişmez.

Bunun sonucunda tüketiciler ,

Ürünü varolan alternatiflere göre değerinin altında , ürün geliştiricilerse değerinin üstünde görmeye eğilim gösterirler.

İşte bu durum yenilikçi ürünlerin artan başarısızlığının nedenlerinden birisidir.

kaynak:hbs