gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

29 Şubat 2008 Cuma

Büyük Fikirler , Küçük Fikirler

Fikir Üretimi konusunda iş liderleriyle yaptığım konuşmalarda bazen hayrete düşerim .

Tartışma , çalışanların fikirleriyle ilgili olarak başlar ,fikir üretim sistemi ve çalışanların fikirlerinin finansal etkileri üzerine devam eder ve kaçınılmaz şekilde şu sonuca gelinir.


Biz küçük fikirlerle ilgilenmiyoruz büyük fikirler arıyoruz. Bu cevap etkileyici olmakla birlikte inandırıcı değildir.

Bu konuda hevesli iş liderlerine ;

''Firmanız hangi sıklıkla büyük iş fikirleri geliştiriyor ve etkileri nelerdir ? '' diye sorduğumda ise

cevap ‘’ Çok nadir , zaten böyle durumlarda Pazar yeni fikre adapte oluyor ,rekabet başlıyor ,etkisi kısa süreli ‘’ şeklinde oluyor.


O zaman büyük fikirlerin avantajı nedir ?

Hızlı kazanmak ,
Biraz kar
Birazda moral

Firmanız ne kadar sıklıkla küçük fikirler geliştiriyor sorusuna ise ‘’ gerçekten bilmiyorum ,bu tür fikirleri çalışanlardan alırız.cevabı veriliyor.

Diğer yandanda hala şaşkınlar küçük fikirlerin iş üzerinde ne etkisi olabilir diye düşünüyorlar.

Şimdi ‘’ Büyük ‘’ ve ‘’ Küçük ‘’ fikirleri tanımlayalım.

Büyük fikirler yapılan işi rekiplerden ayırarak rekabet avantajları sağlar .
Bunu teknolojiye bağlı olarak yapan iPod gibi.

Küçük fikirler ihtiyaçlara bağlı olarak ortaya çıkar.Çalışanların işini kolaylaştırmak veya müşteri tecrübelerini geliştirmek amacıyla yönetim onayı veya bilgisi olmadan gerçekleşir.

Diyelimki siz bilgisayar butonu üreten on kişilik bir firmasınız.Bir butonu on aşamada yapıyorsunuz ve hergün bir kişi 10 buton yapmakta.Bir çalışan 7.adımın üretime hiçbir şey katmadığının farkına varsa ve onu çıkarsanız kişi başı günlük üretim 11 ‘e çıkar.Bu durum üretimin % 10 artması demektir.

Beni yanlış anlamayın .Büyük fikirler üretmek çok değerlidir.Çoğu zaman etkileri kısa olsada marka bilinirliği ,müşteri bağlılığı ,rekabette farklılaşma ,çalışan motivasyonu ,ve firma performansı sağlar.Kısa vadede fazlaca önemsenebilir .Daha çok beklenen ise organizasyon içinde oluşan çok sayıda küçük fikrin etkilerinin görülmesidir.

Bunun anlamı çalışanların yaratıcılıklarına işinizdeki geleceğin kazanç potansiyelinde yer vermenizdir.

Hatırlayın ;

Fikir üretim sistemi size ,çalışanlara ve işinize fayda sağlar.


kaynak:innovationtools

27 Şubat 2008 Çarşamba

Uyku Sorunu Olanlar Bana Gelsin

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2007

Amit Nar , 22

A Better Night's Sleep


Amit insanlara daha iyi uyku imkanı sağlamak istedi.Okul bitince Easton ‘a döndü .Babası uyku psikoloğuydu ve uyku bozukluklarını tedavi merkezi açmıştı.

O , uyku merkezleri pazarının büyüdüğünün farkındaydı.Bir çok insanın uyuma sorunu vardı.Sigortacılar ise bu konuda test ve tedavi konusunda istekliydi.

Tempurpedik yataklı 4 odalı otelini Kasım ayında açtı. 2008 yılında 500,000 dolar gelir hedefliyor.Ayrıca ilave olanaklar oluşturmayı ,bazı hizmetleri hastanelere verdirmeyi planlıyor.

25 Şubat 2008 Pazartesi

Tekstil Sektöründe İddialıyım

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2007

Shawn Liu, 25

Hillhouse Tailors

Liu okurken babası işinden ayrıldı ve boya imalatı işine başladı.İşini hızlı bir şekilde geliştiriyor , Çin ‘e ihracat yapıyor ,Çin ve Amerika ‘ da bir çok insan çalıştırıyordu..

Babasının işinin gelişimini gördükten sonra bende bir şeyler yapabilirim diye düşündü..

Merkez bankasında araştırma analisti olarak çalıştığı iki yıl içinde Çin ve Hong Kong ‘a seyahatler yaptı.

Yale üniversitesi işletme bölümünü bitirdikten sonra ısmarlama erkek elbisesi yapan firmasını kurdu.İleride kadın elbisesinide planlıyor.

2009 yılı gelir hedefi ise 1,2 milyon dolar.

22 Şubat 2008 Cuma

Girişimin Başlangıcı

1000ideas

Tebrikler .

Kursun sonunda yeni işinizin başlangıcına ulaştınız .

Kopya çekmediyseniz ki bunu size tavsiye etmem , imrenilen bir girişimci olabilirsiniz .

Başladığınız işinizle ilgili beni info@1000ideas.org adresinden lütfen bilgilendirin.

Yaptığınız her şeyi yazın , merakla bekliyorum.

Size iyi şanslar diliyorum.

Yinede ‘’ Şansın bir faktör olmadığını ‘’ düşünün


Girişimciliğinizi bir kaplan enerjikliğinde gösterin .

21 Şubat 2008 Perşembe

Neden Gelişemiyoruz ?

Yahoo 'nun Sor ,Cevapla ,Keşfet sayfasında Abhi 'nin sorduğu aşağıdaki soruyla karşılaştık .

Neden Hindistan 60 Yıldır Gelişmekte Olan Bir Ülke ?

Soruya İngilterede yaşayan 26 yaşındaki Mahen 'in cevabı şöyle ;

Gelişememesinin nedeni politikacılar .Bizler hep birbirimizi suçlarız fakat düzeltecek gerekli adımları atmayız.Ne zaman bir yanlış yapsak rüşvet veririz.Kimse cezayı ödemez ,ayrıca kimse gerekli vergileri ödemek istemez .

Hepimiz lux bir hayat rüyası görür ve paranın peşinden koşarız.Diğerlerini önemsemeyiz.Bir çok gencimiz Amerika ,İngiltere veya diğer ülkelere yerleşmek ister.

Bazı şeyleri başarmayı neden deneyemiyoruz ?

Kabul ediyorum , bir ülkeyi değiştirme işi kolay değildir.

Hindistan nedir ?

Yalnızca coğrafi sınırlar değildir.Üzerinde insanların yaşadığı topraklardır.

Tüm problemlerin çözümü kendini mükemmel olmaya zorlamana bağlıdır.Çoğu olmasada bir kısmı bunu yapmaya başlamıştır.Günden güne insanların davranışları daha iyiye gitmektedir.

Tüm kurallara uymaya ,rüşveti durdurmaya çalışmalıyız.Sivil toplum kuruluşlarına katılmalıyız.

Gelişmiş ülke insanlarıyla Hintliler arasındaki fark ;

Gelişmiş ülkelerde insanlar görevlerini mükemmel bir şekilde yapmaya çalışırlar .Çok azı ise yapmazlar.Fakat çoğu yapar.Bu yüzden gelişmişlerdir.

Hepimizin değişmesi yıllar alacak ,Geleceğin parlak Hindistanını görmek istiyorsak bunları yapmalıyız.

Tüm çabamız Yeni Gelişmiş Hindistanı yaratmak olsun.

kaynak:au.answers.yahoo.com

20 Şubat 2008 Çarşamba

Bazı Tüketici Megatrendleri

Orta yaşlı insanlar gençlik tutkularını devam ettirmek istemektedir.

Son on yılda 38 – 46 yaş arası insanların Harley Davidson sahipliğindeki artış bu durumun bir göstergesidir.

Trend izleyiciler kozmetik üreticilerinin dikkatlerini gençlik dönemlerini yakalamak isteyen orta yaşlı insanlara yönlendirdiklerini görmektedir.

Sağlık ve kozmetikte insanların etkilendikleri noktalara dokunmak satış arttırma çabasındaki yeni bir rotadır.Yalnızca daha yaşlı insanları hedeflemek ise genellikle başarıda tek başına yeterli olmaz.

Örneğin Revlon 50 yaş üstüne hitap eden parlaklık sağlayıcı ürününde hedef kitlesine ulaşmakta zorlandı ve sonunda vazgeçti.

Diğer taraftan tüketiciler internet siteleri yanı sıra blogları izleyerek ürün tecrübeleri hakkında fikir edinmeye başladılar.

Gelir düzeyi artan profesyoneller tüketim ,zaman ve para harcama ,farklı yiyecek ,giyecekler keşfetme konularında daha titiz olmaya başladılar .

Bir trend olan doğal ve organik tüketim ürünlerinin , markası ,içeriği ve kaynağıda sorgulanmaya başlandı.

Örneğin Türkiye ‘ den kırmızı gül demeti veya Fransa ‘ nın güneyinden üzüm müşteriler gözünde ürüne bir değer katıp , şeffaflığıda arttırmaktadır.

kaynak:cosmetics design

19 Şubat 2008 Salı

Web Sitesi Desteği

Belkide arama motorlarında en önemli ve en ucuz üst sıralarda yer alma yöntemi seçtiğiniz kelimelerdir .Arama motorları indekse web sayfanızı içeren ağlar gönderirler.

Bu yüzden verimli bir index için bir web sitesi hazırlayalım.

Stratejiniz tercih edilen kelimelerle yürüyen ve doğal bir şekilde ödeme yapmadan üst sıralarda yer almaktır.

Sayfa başlığı yazın .

Her bir sayfa için 5 – 8 kelimeden oluşan ayrıntılı başlık yazın . Bu sayfa başlığında ‘’ ve ‘’ gibi eklere olabildiğince az yer verin.Sayfa bulunduğunda olabildiğince üst sıralarda görünecektir.

Ana sayfada işletme adının yanında tanımlayıcı anahtar kelimeleri tanımla .
Eğer bir konuda uzmanlaşmışsanız yalnızca firma adınızı değil uzmanlaştığınız konularıda yanına yazın .Bu durum anahtar kelime önceliği olarak bilinir.

Hatırlayın ,bu başlık arama motorlarında neredeyse tüm kimliğinizdir.Daha çok insanın sitenizi tıklamak istemesine yol açar.

kaynak:www.wilsonweb

15 Şubat 2008 Cuma

Moda Dünyasını Sarsmayı Hedefliyorum

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2007

Polina Raygorodskaya, 21

Polina Fashion

Rusya kökenli Polina , Moda üretim işi yapan Polina Fashion öncesinde Newyork ‘ta model olarak çalışmaktaydı.

Başarılı bir iş yapabileceği konusunda ikna oldu ve modellik kariyerini bırakarak işi hakkında fazlasını öğrenmeye başladı.

2006 yılı nisanında başladığı işinde önce modellik dönemindeki çevresini kullandı.Moda olaylarının karlı olduğunu belirtiyor.

Şimdiye kadar fiyat aralığı 2,000 ile 15,000 dolar arası 50 aktivite gerçekleştirmiş .

Hedeflediği proje şubat 2009 ‘da gerçekleşirse moda dünyasında olay yaratacağını ve 2milyon dolarlık gelir sağlayacağını ,başarılı olursa başka şehirlerde de aylık aktivitelere dönüştüreceğini belirtiyor.

14 Şubat 2008 Perşembe

Pazar Trendlerinin Anlaşılması ve Ebay

Firmalar için satış trendlerini anlamak işlerinin bir parçasıdır.

Bu iş için her yıl büyük paralar harcarlar.Kobiler için bunun verimli bir yolu Ebay ‘de satış trendlerini izlemektir.

Satış yapmasanızda bu verilere bedelsiz ulaşmanız mümkündür.

Satılan binlerce ürün geniş bir bilgi kaynağı yaratır.Sona eren her açık arttırma hangi ürünün satılıp satılmadığı konusunda bilgi verir.

Satış trend verilerini toplamanın değişik yolları vardır.Sonuçları inceleyerek hangi ürünlerin populer olduğunu anlayabilirsiniz.

Ebay anı zamanda moda akımları hakkındada bilgi verir.Satılan stil ve dizaynlarla ilgili bilgi alabilirsiniz.

Size satış trendleri ve mevsimsel modeller ,hangi ürünlerin ne zaman daha çok satıldığı konularında ücretsiz Pazar bilgisi sağlar.

kaynak:essortment

13 Şubat 2008 Çarşamba

Fikir Testi

1000 ideas

Şimdi 10 tane ilginç ,orijinal ve mükemmel fikre sahipsin .

Geleneksel yaklaşıma göre bunlardan yalnızca bir tanesi karlı bir işe yol açacak .

Acaba hangisi ?

Kimse sana hangisinin doğru olduğunu söylemeyecek.

Şimdi sana bir analiz yöntemi önereceğim .Yalnız şunu unutma ,bu yalnızca bir şey ,Yolda yürümeye ihtiyacın var.

‘’ Kalbini sıcak tut ,kafanı serin ‘’

12 Şubat 2008 Salı

Web Sitenizde Göz Gezdirmeyi Arttırın

Gözgezdirmeyi desteklemek açısından site dizaynı çok önemlidir.

Kullanıcıların % 79 ‘u yalnızca göz gezdirir ,yalnızca % 16 ‘sı kelime kelime okurlar.

Hızlıca anlatmak istediğin konuya git .İlgilenmedilerse sinirlenmeden ayrılmalarına izin ver.

Kısa,direk ,ve güçlü başlık ,alt başlık yarat.İçerik ve bölümlere açıkça yol göster.

Sayfaya sonuç ve kısa bir özetle başla ,(Ters piramit stili)

Texti kısa tut ,önerilen 600- 700 kelime olabilir.

Paragrafları kısa tut ,45 kelime yeterli olabilir.

Her paragraf bir ana fikir içermeli ,

Cümleler kısa ve basit,

Basit dil ve anlaşılır kavramlar

Kabarık pazarlamadan kaçın

Renk ,koyuluk ,italiks gibi dikkat çekici anahtarlar kullan .

kaynak:emarketingstrategies

11 Şubat 2008 Pazartesi

Kulaktan Kulağa Pazarlama Stratejilerinin Anlamı

Dünyanın sizi tanımasına izin verin.

Kulaktan kulağa pazarlama dünyada kitle iletişim araçlarının patlamasıyla büyük önem kazanmış , bu şekilde tüketim pazarlarından pay alabilmek için güçlü bir araç haline gelmiştir.

Diğer taraftan başlangıcı yapmak ,yaymak ve bir başarı elde etmek oldukça zordur.

Küçük bir yatırımla büyük başarılar elde edilebileceği gibi ,istendiği gibi sonuçlanmayadabilir.

Sizin sözlerinizi yaymaları için tüketicilerin somut nedenleri olmalıdır.

Niteliği olan bir içerik onlarda bir dürtü yaratabilir.

Bir zorluk ise internet kullanan insanlar sıklıkla teknik veya teknolojik sorunlarla karşılaşmaktadır.Bu yüzden bir çokları dosyaları yüklemekten kaçınmaktadır.Buna uygun çözümler oluşturulabilir.

Kulaktan kulağa tanıtımda etki zincir reaksiyonlar şekline görülür.Çok sayıda insan mesajı alır ve mail yoluyla çok sayıda insana iletir.Böylece fikrin yayılması kolaylaştırılmış olur.

İnternet ,diğer pazarlama stratejilerine karşı farklılıklar oluşturur.Doğru virüs pazarlama stratejileri, pazar değerleri ve rekabet avantajları yaratır.

kaynak:ezinearticles

8 Şubat 2008 Cuma

Fikir Seçimi

1000 ideas - Fikir Seçimi

Artık fikirlerin eliminasyonu aşamasını geçmiş durumdayız.Her nekadar 90 fikri kaldırmamız gerekiyorsada seçme aşamasına yakınız.

On fikre indirin .

Şu an gerçekten ne düşünüyorsun ? Müthiş mi ? Yinede göz önüne alman gereken bir çok boyut var.

Beynine ,midene ve kalbine sormaya ihtiyacın var . Üçüyle birlikte çalışman gerekiyor.

İlham gücünü değerlendir ve artık fikirlere karşı nazik ol

7 Şubat 2008 Perşembe

Moda Trendleri

Stylesight , alışkanlıkların değişmesi , geleceğin trendleriyle ilgili belirginleşen anahtar faktörler ‘i gözlemleyen bir moda ofisidir.

Trend ekibi araştırarak , bilgileri düzenleyerek ,pazara yayılan moda sinyallerini karşılıklı kontrol ederek özetler ve doğru mesajları , harekete geçilebilmesi için pazara sunar.

Kadın ,erkek ,çocuk ,genç gözüyle trendlerin yönünü değerlendirir.

Mevsimsel tahminler büyük resim yelpazesinin dönemsel görüntüsünü oluşturur.Her bir megatrend ilham verici imajlar ,tamamlayıcı renklerle desteklenir.

Her trendin hikayesinde renkler ,ruh hali kavramları ,materyaller ,anahtar noktalar ,süsler bulunur.

Bu konuda her şeyin yolunda gitmesi için pazara doğru zamanda ve öncü olarak girmek gerektiği bilinmelidir .


kaynak:stylesight

6 Şubat 2008 Çarşamba

KOBI ' ler İçin İnternet Reklamları

Bu yazıda yaptığınız tanıtımları dürüstçe değerlendirebilirseniz şu 2 sonuçtan biri ortaya çıkacaktır.

Göreceksiniz ki reklamlarınız güçlü etkiler yaratmış , pazardan güçlü cevaplar almışsınız. Eğer öyleyse Tebrikler …. Siz KOBİ ‘ler içinde en iyi % 1 ‘e girdiniz ve reklamlarınızla inanılmaz sonuçlar elde ettiniz.

Veya

Gördünüz ki reklamlarınız tamamen yanlış kişilere odaklanmış , Böyleyse de üzülmeyin KOBİ ‘ lerin % 99 ‘u bu kategoride yer almakta.

Bazı önemli noktaları açıklamama izin verin ;

Kendinizi iyi bir müşteri olarak düşünün ,yerinize oturun ve aşağıdaki soruları cevaplayın.

Bu sorular geleneksel reklam yöntemlerinden farklı istekler içerecek .Şu anki reklamlarınız zorlayıcı cevaplar içermiyorsa nasıl değiştirebileceğinizi düşünmeye başlayın .

Neden Keyfimi Kaçırıyorsun ?

İdeal müşterileriniz hiçbir zaman uyandıklarında ‘’ Umarım birileri bana reklam göndermişlerdir ‘’ demezler. Gerçek dünya bu şekilde işlemez.
İdeal müşteriler iş problemleri ,amaçları veya kendileri için önemli başka bir konuyla uyandıklarında eğer reklamlarınız etkileyici bir nedenle dikkatlerini çekmezse göz ardı ederler .

Eğer ideal müşterinin kafasındakileri bilmiyorsanız henüz işle birlikte reklamı ona anlatamazsınız.

Pazar araştırmalarına dönün ve hedef pazarınız hakkında daha fazlasını öğrenin .Araştırma ve anlama reklamlarınıza tepki yaratmak için bir anahtardır.

Benimle Ne İlgisi Var ?

Müşterilerin ilgisini çektiyseniz ,merak uyandırmalısınız.

Wall Street ‘de gördüğünüz bir reklamda başlık açıkça seksi çağrıştırır.Bu insanların dikkatini çeker mi ? Tabiî ki Bir sonraki cümle ise ‘’ Şimdi dikkatinizi çektim ,yıpranmış , tozlu ayakkabılarınız hakkında bir şeyler söylememe izin verin ‘’ dir. O ana kadar dikkatiniz ayakkabılarınızda değildi .

Gördüğünüz gibi önce etkilenerek dikkatiniz çekildi ve acilen ilgi duydunuz. Bunu reklamlarda bazı şeylerle önemli olarak algılanmasını sağlama yönünde kullanabilirsiniz. Tekrar edersek Bu neyi önemli olarak göz önüne aldığınız değil neyi göz önüne aldıklarıdır.

Sana Neden İnanayım ?

İspat et

Karar alıcılar önerilerinize inanmaya değil ,şüpheciliğe sahiptir.Reklamlarınızda İnanmaları için Güçlü ,zorlayıcı nedenler sunamazsanız olumlu sonuçlar çıkmaz.
Reklamınızda bu tür kanıtlar yoksa ilave edin.
Listenizdeki her sözünüzde ve her yararlı gördüğünüz şeyde şunu sorun ‘’ Sana neden inanayım ? ‘’ ve soruları cevaplayın .(Belgeler ,örnek çalışmalar ve fotoğraflarla olabilir )

Onu Nasıl Yapabilirim ?

Telefon numaraları ve site url ‘sinin verilmesi yeterli değildir.Açık yönlendirmelerle harekete geçirilmeye zorlanmalıdır.
Ona müşterin olması için spesifik adımlarla yol gösterdin mi ? Anahtar kelime spesifiktir.Muhtemel müşteriye tam olarak ne yapması ,nasıl yapması ve sonuçta ne alacağını anlatın.

Neden Şimdi Yapmalıyım ?

Potansiyel müşterileriniz mesajınız onlara ulaştığında harekete geçmiyorsa ileriki zamanlarda size dönme ihtimalleri düşüktür.

Reklamınız müşterilere harekete geçmeleri için zorlu nedenler vermelidir.Eğer yaparlarsa ne kazanacaklar ,yapmazlarsa ne kaybedecekler ?

Eğer insanlarda imaj ,merak ,farkındalık yaratabiliyorsanız satış yapar ve karşılığını banka hesabında görürsünüz.

kaynak:entrepreneurslife

5 Şubat 2008 Salı

Fikirlerin Elenmesi

Fikir Doğuşu - 1000ideas Fikirlerin Elenmesi ( B )

İkinci eleme aşaması acımasız değildir.Şimdi bulduğunuz fikirleri gruplandırma zamanıdır.Anlamı , benzer fikirlerin birleştirilmesidir.

Kolay bir yol ,fikirleri kağıda bastırmak ve makasla her birini kesmektir. Her bir grupta iki fikir olması iyi ,fazlasıysa daha iyidir.

Bu çalışma sonrası 150 – 250 arası fikir bırakılmış olacaktır.

Hala çok fazla , bu yüzden 100 ‘e indirene kadar tekrardan bir eliminasyon çalışması gerekmekte.

4 Şubat 2008 Pazartesi

Agresif Pazarlamada Girişimci Kimliğine Girmek

Konu şu ;

Ben yavaş bir yazarım ve blogda yazmayı seviyorum ,bunu yapmaya devam da edeceğim.Artık yorumlar üzerine dikkatimi vererek ,pazarlama stratejileriyle ve genel olarak girişimciler için yararlı bir kişi olacağım.

Artık söylediklerim

Gerçekte girişimciler ne yapar ?

Onları agresif pazarlama konusunda nasıl şaşırtabilirim konularında olacak .

kaynak:entrepreneurslife

1 Şubat 2008 Cuma

Müzik Sektöründe Yapılacak İşler Var

BW Top 25 ,Genç Girişimciler 2007

Alex Tchekmeian, 21

akt Enterprises

Alex öğrenciyken bir orkestrada çalıyordu.Grubun finasman ve t-shirt , stikr gibi malzeme ihtiyaçlarıyla ilgilenmeye başladı.Daha sonra diğer gruplardan malzeme ihtiyaçları için talep gelince onlarada yardımcı olmaya başladı.Üç yıl önce konuyu ciddi olarak değerlendirdi ve üniversiteden ayrılarak dikkatini işine verdi.

Bu gün , yirmi çalışanıyla müzik sektörü ve mal ticaretini içeren 15 konuda iş yapmakta.

2006 yılı cirosu 1,3 , 2007 tahmini 3 milyon dolar . Potansiyel yatırımcılardan teklifler aldığını ,şu an için onları geri çevirdiğini ,çünkü sermaye gereksinimi olmadığını belirtiyor.