gloIN Nedir ?

Dünyadaki Yenilikler Ve Başarı Hikayeleri Hakkında Toplanmış Veya Üretilmiş Konuları Barındıran Bir Bilgi Bankasıdır.

7 Aralık 2007 Cuma

Geleceği Şekillendiren Tüketici Megatrendleri

2005 ve ötesinde değişen müşteri değerleri ve davranışları üretilen ve satılan ürünleri artan bir hızla şekillendirmekte.

Üreticiler ve satıcılar , yeni ürünlerin megatrendler etrafında şekilleşmesiyle yüzleşmeli .

Başarı için ürün ve hizmetler en azından bir ,ideali ise birden fazla megatrend etrafında birleşmeli .


Yaş kompleksi

Çocuklar hızla genç ,daha büyükler ise genç olmak istiyorlar.Bir çok 12 yaşındaki çocuğun hayali 17 gibi olmak ,bu yüzden üreticiler çocukların oyuncaklarını genç alışkanlıklarına göre şekillendirebilirler ,

Daha genç gibi görünmek isteyen büyük insanlar kıyafet ,yemek alışkanlıkları ,pc oyun alışkanlıkları

Cinsiyet kompleksi ,toplumun feminizeleşmesi ,

Kadın ve erkek arasındaki geleneksel ayrım bulanıklaşmaya başlamakta.
Geçen yüzyılda kadınlar geleneksel erkek dünyası olarak bilinen örneğin iş dünyasına giriş yaptı.

Kadın yaşamındaki tahmin edilebilir bir yön toplum içinde daha çok ön plana çıkma .Daha fazla eğitim almakta ,daha geç evlenmekte ,kazancının artmasından hoşlanmakta ,içki alışkanlıklarıda radikal olarak değişmekte.Örneğin İngilterede alkollü içki tüketiminde 1998 – 2003 arasında kadınlar daki oran % 27 artmış ve azalacağına dair bir işaret görünmüyor.

Erkekler daha feminize olmaya başlamış .Aile hayatında daha aktif roller ,moda takibinin artması ,estetik operasyonlar dahil güzellik anlayışının değişmesi .İngilterede erkekler kişisel bakım ürünleri için yılda ortalama kişi başı 45 sterlin harcamakta ve 2008 ‘de 51 sterline ulaşması bekleniyor.
Bu durum tv reklamlarında açıkça görülmekte . Geleceğin babaları ve Pampers kundak bezi veya All Bar One

Yaş ve kadın – erkek kompleksine bağlı olarak geleneksel hayat tarzı bırakılmış durumda.Çekirdek aileler hızla azalmakta ve yalnız yaşama ,bekar kalma veya çocuk yapmama oranı artmakta . 1995 - 2005 arası Batı Avrupada çekirdek aile oranı % 14 azalmış.

Beklenti alışverişte daha fazla küçük sepetler ve daha az büyük alışveriş arabaları.

Gelir kompleksi

Her geçen gün daha lükse yönelinmekte.Tüketiciler bir konuda alışverişlerini sınırlamaya çalışırken başka konularda savurganlıklar yapmakta.Bunun yiyecek ,içecek üreticilerine anlamı insanların günlük alışverişini büyüyen indirim marketlerinden yapmalarıdır.Aynı zamanda İngiliz tüketiciler 2003 ‘te öncelikli gıdaları için 920 milyon paund harcamış ve 2008 beklentisi 1,2 milyardır.

Üst Pazar lüks harcama anlayışıda değişmekte .Bir çok yüksek gelirli tüketici mutfak eşyaları gıda ve bakım ürünlerinde kaliteyi önemsemekte.

Bireycilik

Tüketiciler daha fazla kişiselleştirme istemekte..Avrupada 46 milyon kişi yalnız yaşamakta.Yiyecek içecek şirketleri Jones Soda gibi kişiye özel cevaplar vermeye başlıyorlar.Senseo coffee gibi kişiye özel servis makinaları

Eve dönüş

Tüketiciler evlerine ve aile hayatına dönmekte.Bu bir megatrend .
İnsanlar evlerinde artık daha çok para harcıyor .

Aidiyet İsteğinin Artışı


Artık teknolojiye daha çok bağlıyız.Fakat bu megatrend aynı zamanda bir çok insanı kapsüle koymakta ve topluma aidiyet özlemini arttırmakta.. Bu düzenin bir başarısı Walkers (okullar için Kitaplar ) , ve ticari ürünler için işbirlikleri


Duyumsallık

Özellikle gençler risklere ,değişime ,zorlu tecrübelere karşı daha hoşgörülü ,Bunu extrem sporlar açıklamakta .Hergün tüketiciler daha fazla tecrübeyle hazırlanmış yeni ürünlerle karşılaşmakta..Etnik yiyecekler ,biberli likörler ,çukulata tadında sular.

Rahatlık

Kolay ,hızlı ,tek kullanımlık ürünlerin talebi

Hayat hızlandıkça ,ürünlerde hızlanmakta. İngilizler Avrupanın en fazla hareket halindeyken yiyip içen insanları.Avrupa ortlaması % 16 iken onlardaki oran % 22
Kendini ısıtan konserveler ,hızlı dondurulmuş içecekler bu megatrendin örnekleri


Sağlık

Neredeyse 3 çeyrektir istenen ve bu gün daha fazla ilgi duyulan bir konu geçen yıldan daha sağlıklı olabilmek.İnsanlar stres ilaçlarına ,bireysel tedavi ürünlerin e büyük paralar harcamakta. İngiltere Avrupada Fonksiyonel yiyecek içeceğe en çok para harcayan ülke .Kişi başı harcama ortalaması yıllık 110 paund.
Trend boyunca üreticiler için Danone Actimels gibi en büyük ödüller bulunacak

Bu megatrendlerin hepsi uzun ömürlüdür.Şu anda olmakta ve en azından gelecek 10 yıldada bizimle olacaktır.


Başarılı olmak için ürün ve servisler megatrendlerin bir ,ideali ise birkaç tanesine uymalıdır.


kaynak:cbronline

Hiç yorum yok: